مطالب جالب با لینک منبع

تعرفه تبلیغات در سایت

امکانات وب

حل اختلاف بین گمرک و اظهار کننده کالا در ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار گمرکی

[caption id="attachment_3913" align="aligncenter" width="305"]ترخیص کالا از گمرک | ترخیص کار گمرکی | گمرک | اظهار کننده کالا | ترخیص کالا ترخیص کالا از گمرک | ترخیص کار گمرکی | گمرک | اظهار کننده کالا | ترخیص کالا[/caption]

در این مقاله توسط بازرگانی ترخیص کارا راه های حل اختلاف بین گمرک و اظهارکننده کالا در خصوص ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار گمرکی را برای شما بیان می کند.

 

اختلاف تعرفه گمرکی (کد هشت رقمی - HS CODE )

اختلاف تعرفه یا کد هشت رقمی، (غیر از موارد قاچاق) منجر به اخد التفاوت و جریمه از ۱۰ درصد تا صددرصد مابه التفاوت می شود. اگر ما به التفاوت از ۵۰ درصد آنچه اظهار شده بیشتر باشد، میزان جریمه، حداقل ۵۰ درصد و حداکثر صددرصد مابه التفاوت است.

اختلاف تعرفه را نباید ناشی از تفاوت نرخ تعرفه یا یکسان نبودن نرخ حق بودن نرخ حقوق ورودی بین دو کد هشت رقمی دانست.

نظام طبقه بندی در اصل، بدون توجه به نرخ حقوق ورودی، براساس قاعده و اصول معینی متناسب با نوع و خواص مواد و کاربرد کالاها، برای هر کالا یا گروهی از کالاها جایگاه مناسبی تحت عنوان کد کالا تعیین نموده است. کشورهایی که از این نظام طبقه بندی پیروی می کنند بر حسب ملاحظات و سیاست های مالی، اقتصادی، حمایتی و مالیاتی خود در مقابل هرکد یک نرخ یا مأخذ به عنوان حقوق گمرکی یا حقوق ورودی و مانند این ها قرار می دهند.

در ایران بین بالغ بر ۵۰ درصد کدهای هشت رقمی دارای نرخ های برابرند. مثلا ۴ درصد، ۱۰ درصد، ... با این وجود اختلاف در طبقه بندی در میان کدهای هشت رقمی با مأخذ برابر به لحاظ آماری وجود دارد، بدون اینکه ماخذ آن ها تفاوتی نماید. شرایط ورود و الزامات قانونی کدهای هشت رقمی نیز الزاما یکی نیست و همین امر موجب اختلاف است که سهوا یا عمدا از سوی اظهارکننده کالا رخ می دهد.

ممکن است تعرفه یا کد هشت رقمی اظهار شده با مأخذ مثلا ۳۰ درصد حقوق ورودی باشد، ولی گمرک کد دیگری را تعیین نماید که مأخذ پایین تری دارد (مثلا ۱۰ درصد)، ولی شرایط ورود متفاوت باشد یا الزامات قانونی یکسان نباشد.

  • شرایط ورود مثل (غیرمجاز، یا ممنوعیت، یا مستلزم اخذ مجوز).
  • الزامات قانونی مثل (استاندارد اجباری، گواهی بهداشت، ایمنی کالا).

 

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

 

شرح مقابل کدهای (تعرفه های سیستم طبقه بندی HS، در خصوص بسیاری از اقلام به صورت کلی مثلا به شرح زیر باشد:

کد کالا:۲۹۳۵

شرح کالا:سولفون آمیدها

این شرح کلی، خود زیرمجموعه گسترده ای دارد که باز هم ممکن است در جدول ضمیمه کتاب مقررات صادرات و واردات چندتای آنها را نامبرده باشند (به صورت کدهای هشت رقمی)، مثلا استارولامیدها، فاموتیدین، سولفامتوکسازول، ولی نام بردن تمام ترکیبات شیمیایی تحت عنوان کلی "سولفون امیدها" امکان پذیر نبوده و لازم هم نیست که زیر مجموعه کلی را که به صدها قلم بالغ می شود نامبرد. آنچه مسلم است کسی که در کار تولید، واردات ، عرضه یا صادرات ترکیبات سولفون امیدها می باشد، شناخت مواد دارد و می داند که چه اقلامی را باید در ذیل کد ۲۹۳۵ طبقه بند باشد، شناخت دقیق از این ۲۹۳۵ طبقه بندی نماید.

شناخت درست از کالا راه دستیابی به کد صحیح کالا در هر نظام طبقه بندی از جمله نظام طبقه بندی HS می باشد.

یادداشت های توضیحی تفسیر طبقه بندی، افزون بر دانش واردکنندگان کالا از لحاظ شناخت، منبع خوبی برای طبقه بندی است.

جدول تعرفه مبتنی بر سیستم طبقه بندی HS که ضمیمه کتاب مقررات صادرات و واردات منتشر می شود، خود هفتصد صفحه است، بنابراین اگر قرار برنام بردن همه کالاها در مقابل شرح هرکد (تعرفه) باشد، هزاران صفحه نیز کفایت نمی کند، از این رو با تکیه به شناخت کالاها به وسیله واردکنندگان با تولیدکنندگان نیازی از این بابت وجود ندارد.

واردکنندگان می توانند برای اطمینان از کد صحیح کالا و اینکه بعد که از کد صحیح کالا و اینکه بعد از ورود اشكال مواجه نشوند، پیشاپیش اقدام به استعلام تعرفه طبق مدلول ماده ۴۳ قانون گمرک نمایند.

سایر اختلافات گمرک و اظهار کننده هنگام ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار گمرکی

سایر اختلاف ها در اجرای قانون گمرک ممکن است منجر به تلقی تخلف و یا حتی قاچاق گمرکی شود.

قانون گمرک بایدها و نبایدها را مقرر کرده که اظهارکننده ها (اعم از صاحبان کالا یا نمایندگان قانونی آن ها و ترخیص کار های گمرکی ) موظفند آنها را رعایت نمایند در غیر این صورت اظهار منطبق با تخلف یا حتی بعضأ قاچاق گمرکی خواهد بود.

نادیده گرفتن الزامات قانون گمرک منجر به تخلف و مستوجب اصلاح و پرداخت جریمه است. اگر این موارد با مصادیق قاچاق انطباق داشته باشد، در این صورت علاوه بر جریمه و ضبط کالا ممکن است مجازات دیگری هم متوجه صاحب کالا شود.

وقتی صحبت از جریمه تخلفات و یا جریمه و مجازات های مربوط به قاچاق گمرکی می شود، روی سخن «صاحب کالا» است نه اشخاصی که به عنوان اظهارکننده از طرف صاحب کالا با در دست داشتن وکالت نامه رسمی و ثبتی به گمرک مراجعه و اقدام به اظهار کالا می کنند.

شخصی که به عنوان صاحب کالا در اظهارنامه تسلیمی به گمرک احراز شده است در صورت بروز تخلف یا قاچاق گمرکی نمی تواند به بهانه اطلاع نداشتن از مقررات قانونی، خود و کالای خود را از عواقب سوء ناشی از اظهار خلاف برهاند.

چنانچه سفارش کالا و پرداخت هزینه های ورود و ترخیص کالا عملا به عهده شخصی باشد که از لحاظ گمرک (طبق قانون گمرک) صاحب کالای اظهار شده محسوب نمی گردد، در صورت بروز تخلف یا قاچاق گمرکی مخاطب گمرک قرار نمی گیرد، زیرا در اظهارنامه صاحب کالا شخص دیگری است.

اشخاصی که به صورت حق العمل کار گمرکی (طبق قانون تجارت) از طرف اشخاص و به حساب آنها اقدام به وارد کردن کالا به کشور می کنند و در گمرک به عنوان "صاحب کالا" طبق قانون گمرک شناخته می شوند، در صورت بروز تخلف یا قاچاق مسئولیت دارند و گمرک حتی در صورت احراز اینکه مالک اصلی کالا شخص ثالثي است نمی تواند به این شخص ثالث مراجعه نماید بنابراین صاحب کالا همان است که طبق قانون گمرک تعیین می شود.

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 318 تاريخ : شنبه 30 تير 1397 ساعت: 12:07
برچسب‌ها :

[av_one_half first]

مجله گمرک شماره 859 و 860 ( نشریه گمرک ایران 859 و 860 )

در این شماره از نشریه گمرک جمهوری اسلامی ایران اخبار ترخیص از گمرک به شرح زیر را می خوانید :

1.حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیمات وزارت اقتصاد برای بهبود فضای کسب و کار.

2. وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از شش سامانه و خدمت الکترونیکی جدید بیان کرد: گمرک ، سازمان پیشتاز در الکترونیکی شدن است.

3. رئیس کل گمرک ایران: تراز تجارت خارجی در سه ماهه نخست امسال 365 میلیون دلار به نفع صادرات بود. وقتی ارز 4200 تومانی داشته باشید، طبیعی است در ثبت سفارش ها صف ایجاد می شود. آمار ثبت سفارش کالا ها بالاست و به همین دلیل تمام آنها باید مدیریت و اولویت بندی شوند. مثالا ابتدا باید کالاهای اساسی، مواد اولیه، تجهیزات خط تولید،
قطعات و... مدیریت شوند و بعد باقی کالاها مورد بررسی قرار گیرند. البته باید توجه داشت که همه این موارد شاید منجر به واردات نشود.

4. رئیس کل گمرک بیان کرد: ترخیص 60 تا 70 درصد کالاهای وارداتی به شکل غیرنقدی از گمرک.

5.ممنوعیت ترانزیت داخلی قطعات یدکی لوازم خانگی، خودرو و کالای مستعمل به بازارچه های مرزی

6. شرایط قرنطینه ای واردات چند نوع تخته و چوب برای مصارف صنعتی، واردات تبلت با صفحه نمایش لمسی 7 اینچ مشمول دریافت شناسه کالا است

7.میزان سهمیه و فهرست کالای همراه مسافر مناطق آزاد در نیمه نخست سال 97 بر اسا س مصوبه هیأت وزیران و صورت جلسه کارگروه تعیین سهمیه و فهرست کالای همراه مسافر در مناطق آزاد، سهمیه کل کالای همراه مسافر و خرده فروشی، میزان سهمیه مجاز ورود پوشاک (البسه، کیف و کفش) هر منطقه برای 6 ماهه اول سال 97 به همراه
فهرست کالاهای مجاز به ورود یا خروج از محدوده مناطق آزاد اعلام شد.

8.چگونگی صادرات "بنزن" دفتر صادرات گمرک ایران با صدور بخشنامه ای چگونگی صادرات "بنزن" به خارج از کشور را اعلام کرد.

9.شرایط صادرات قیر: هیأت وزیران طی مصوبه ای صادرات قیر را موکول به موافقت وزارت نفت دانست.

10.کاغذ با وزن حداکثر 250 گرم در مترمربع کاغذ نوشتن، چاپ و گرافیک تلقی می شود.

11.تعیین تکلیف کالاهای فاقد شناسه ارزش TSC. مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه گمرک ایران با صدور بخشنامه ای نحوه تعیین ارزش برای کالاهای فاقد شناسه TSC قبل از کوتاژ

12.حقوق ورودی سیگار برگ وارداتی: حقوق ورودی سیگار برگ وارداتی (24 درصد ) 20 درصد سود بازرگانی و 4 درصد حقوق گمرکی تعیین شده است.

13.تبیین مفهوم گمرک دیجیتال در اجلاس انجمن حمل و نقل بین المللی.

14.هفتاد و پنجمین برنامه مشارکتی سازمان جهانی گمرک (فلوشیپ) برای کشورهای اسپانیایی زبان در بروکسل گشایش یافت.

15.در مراسم جشن روز جهانی محیط زیست سازمان جهانی گمرک خواستار جهانی بدون پالستیک شد.

16.امضای موافقتنامه شناخت مشترک AEO توسط سنگاپور و استرالیا به منظور تسهیل تجارت شرکت های معتبر

17.آشنایی با آخرین تکنولوژی و نوآوری های سازمان جهانی گمرک در سال 2017

18. راهنمای فرآیند اظهار قبل از ورود در پنجره واحد تجارت فرامرزی

19.مقصد بیشترین و کمترین صادرات کالاهای ایرانی 41/47 درصد از سهم ارزشی صادرات در دو ماهه ابتدای سال جاری به کشورهای چین، امارات متحده عربی و عراق اختصاص دارد. چین با یک میلیارد و 451 میلیون و 242 هزار دلار دارای رتبه نخست در خرید کالاهای ایرانی است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9/2 درصد افزایش واردات داشته است. سهم ارزشی صادرات به چین از کل صادرات 7/18 درصد است.
طی دو ماهه نخست سال جاری بیش از 7 میلیارد و 555 میلیون دلار انواع کالای ایرانی به 100 کشور جهان صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11/19 درصد
افزایش داشته است.

20.واردات بیش از 736 هزار گوشی تلفن همراه در دو ماهه نخست امسال

21.گمرک غرب تهران ، چالش ها و فرصت ها

22..تاثیر الکترونیکی شدن سازمان بر رفتار کارکنان

23.نایب رئیس اول اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طال، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران کم ترین مشکل را در صادرات محصولاتمان با گمرک داریم.

24.نماینده مردم گرمسار و آرادان در دیدار با مدیرکل گمرک سمنان افزایش صادرات نیازمند برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب است.

25.در گمرک نوشهر تشکیل شد اولین جلسه ساماندهی مرزهای آبی در استان مازندران.

26.مدیرکل گمرکات استان کردستان اجرای طرح حمایت از صادرات غیرنفتی در گمرک ادامه می یابد.

27.در دو ماهه نخست سال جاری صادرات از گمرکات خراسان جنوبی 144 میلیون دلار بیشتر از واردات بود.

28.در دو ماهه نخست سال جاری صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی از 177 میلیون دلار گذشت.

29.ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان خبر داد: کشف دو محموله ترانزیتی قاچاق با استفاده از سامانه جامع گمرکی.

30.چند خبر قاچاق کالا: به کارگیری دو قلاده سگ موادیاب در گمرک ایلام به منظور تشدید مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گمرکات استان ایلام، مستقر در مرز مهران دو قلاده سگ موادیاب را به کار گرفت. کشف 3 تن شمش مس از لا به لای پوست گوسفند در گمرک سرخس، کشف محموله شامپو تریاک توسط مأموران گمرک دوغارون، کشف کالای قاچاق توسط کارکنان گمرکات قشم

31. برگزاری نخستین جلسه مجمع عمومی میز خدمت در گمرک انزلی اولین جلسه مجمع عمومی میز خدمت درستاد نظارت گمرکات استان گیلان برگزار شد.

32. اطعام 700 نفر از نیازمندان توسط کارکنان خیر گمرک مشهد.

33.با امضای تفاهم نامه چهارجانبه میان گمرک،تعزیرات، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گمرک در ایستگاه های ایست و بازرسی ناجا مستقر می شود با هدف رسیدگی به موقع به پرونده های قاچاق کالا و تعیین تکلیف کالاهای مکشوفه تفاهمنامه همکاری میان گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نیروی انتظامی و سازمان تعزیرات حکومتی منعقد شد.

34. مدیرکل مرکز واردات گمرک خبر داد ترخیص نقدی کالاهای وارداتی با تعرفه بیش از 26 درصد

35. برگزاری مراسم تکریم و معارفه مشاور فرهنگی و امام جماعت گمرک ایران

 

[/av_one_half]

 

[av_one_half]

[caption id="attachment_4325" align="aligncenter" width="555"]مجله-گمرک-شماره-859- 860 -نشریه-گمرک-ایران- 859-ترخیص-کالا- 860 -خبر-گمرک-اخبار-ترخیص-کالا و گمرک 859 860 خبر واردات مجله-گمرک-شماره-859- 860 -نشریه-گمرک-ایران- 859-ترخیص-کالا- 860 -خبر-گمرک-اخبار-ترخیص-کالا و گمرک 859 860 خبر واردات[/caption]

[/av_one_half]

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 315 تاريخ : پنجشنبه 28 تير 1397 ساعت: 12:20
برچسب‌ها :

حل اختلاف بین گمرک و اظهار کننده کالا در ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار گمرکی

[caption id="attachment_3913" align="aligncenter" width="305"]ترخیص کالا از گمرک | ترخیص کار گمرکی | گمرک | اظهار کننده کالا | ترخیص کالا ترخیص کالا از گمرک | ترخیص کار گمرکی | گمرک | اظهار کننده کالا | ترخیص کالا[/caption]

در این مقاله توسط بازرگانی ترخیص کارا راه های حل اختلاف بین گمرک و اظهارکننده کالا در خصوص ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار گمرکی را برای شما بیان می کند.

 

اختلاف تعرفه گمرکی (کد هشت رقمی - HS CODE )

اختلاف تعرفه یا کد هشت رقمی، (غیر از موارد قاچاق) منجر به اخد التفاوت و جریمه از ۱۰ درصد تا صددرصد مابه التفاوت می شود. اگر ما به التفاوت از ۵۰ درصد آنچه اظهار شده بیشتر باشد، میزان جریمه، حداقل ۵۰ درصد و حداکثر صددرصد مابه التفاوت است.

اختلاف تعرفه را نباید ناشی از تفاوت نرخ تعرفه یا یکسان نبودن نرخ حق بودن نرخ حقوق ورودی بین دو کد هشت رقمی دانست.

نظام طبقه بندی در اصل، بدون توجه به نرخ حقوق ورودی، براساس قاعده و اصول معینی متناسب با نوع و خواص مواد و کاربرد کالاها، برای هر کالا یا گروهی از کالاها جایگاه مناسبی تحت عنوان کد کالا تعیین نموده است. کشورهایی که از این نظام طبقه بندی پیروی می کنند بر حسب ملاحظات و سیاست های مالی، اقتصادی، حمایتی و مالیاتی خود در مقابل هرکد یک نرخ یا مأخذ به عنوان حقوق گمرکی یا حقوق ورودی و مانند این ها قرار می دهند.

در ایران بین بالغ بر ۵۰ درصد کدهای هشت رقمی دارای نرخ های برابرند. مثلا ۴ درصد، ۱۰ درصد، ... با این وجود اختلاف در طبقه بندی در میان کدهای هشت رقمی با مأخذ برابر به لحاظ آماری وجود دارد، بدون اینکه ماخذ آن ها تفاوتی نماید. شرایط ورود و الزامات قانونی کدهای هشت رقمی نیز الزاما یکی نیست و همین امر موجب اختلاف است که سهوا یا عمدا از سوی اظهارکننده کالا رخ می دهد.

ممکن است تعرفه یا کد هشت رقمی اظهار شده با مأخذ مثلا ۳۰ درصد حقوق ورودی باشد، ولی گمرک کد دیگری را تعیین نماید که مأخذ پایین تری دارد (مثلا ۱۰ درصد)، ولی شرایط ورود متفاوت باشد یا الزامات قانونی یکسان نباشد.

  • شرایط ورود مثل (غیرمجاز، یا ممنوعیت، یا مستلزم اخذ مجوز).
  • الزامات قانونی مثل (استاندارد اجباری، گواهی بهداشت، ایمنی کالا).

 

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

 

شرح مقابل کدهای (تعرفه های سیستم طبقه بندی HS، در خصوص بسیاری از اقلام به صورت کلی مثلا به شرح زیر باشد:

کد کالا:۲۹۳۵

شرح کالا:سولفون آمیدها

این شرح کلی، خود زیرمجموعه گسترده ای دارد که باز هم ممکن است در جدول ضمیمه کتاب مقررات صادرات و واردات چندتای آنها را نامبرده باشند (به صورت کدهای هشت رقمی)، مثلا استارولامیدها، فاموتیدین، سولفامتوکسازول، ولی نام بردن تمام ترکیبات شیمیایی تحت عنوان کلی "سولفون امیدها" امکان پذیر نبوده و لازم هم نیست که زیر مجموعه کلی را که به صدها قلم بالغ می شود نامبرد. آنچه مسلم است کسی که در کار تولید، واردات ، عرضه یا صادرات ترکیبات سولفون امیدها می باشد، شناخت مواد دارد و می داند که چه اقلامی را باید در ذیل کد ۲۹۳۵ طبقه بند باشد، شناخت دقیق از این ۲۹۳۵ طبقه بندی نماید.

شناخت درست از کالا راه دستیابی به کد صحیح کالا در هر نظام طبقه بندی از جمله نظام طبقه بندی HS می باشد.

یادداشت های توضیحی تفسیر طبقه بندی، افزون بر دانش واردکنندگان کالا از لحاظ شناخت، منبع خوبی برای طبقه بندی است.

جدول تعرفه مبتنی بر سیستم طبقه بندی HS که ضمیمه کتاب مقررات صادرات و واردات منتشر می شود، خود هفتصد صفحه است، بنابراین اگر قرار برنام بردن همه کالاها در مقابل شرح هرکد (تعرفه) باشد، هزاران صفحه نیز کفایت نمی کند، از این رو با تکیه به شناخت کالاها به وسیله واردکنندگان با تولیدکنندگان نیازی از این بابت وجود ندارد.

واردکنندگان می توانند برای اطمینان از کد صحیح کالا و اینکه بعد که از کد صحیح کالا و اینکه بعد از ورود اشكال مواجه نشوند، پیشاپیش اقدام به استعلام تعرفه طبق مدلول ماده ۴۳ قانون گمرک نمایند.

سایر اختلافات گمرک و اظهار کننده هنگام ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار گمرکی

سایر اختلاف ها در اجرای قانون گمرک ممکن است منجر به تلقی تخلف و یا حتی قاچاق گمرکی شود.

قانون گمرک بایدها و نبایدها را مقرر کرده که اظهارکننده ها (اعم از صاحبان کالا یا نمایندگان قانونی آن ها و ترخیص کار های گمرکی ) موظفند آنها را رعایت نمایند در غیر این صورت اظهار منطبق با تخلف یا حتی بعضأ قاچاق گمرکی خواهد بود.

نادیده گرفتن الزامات قانون گمرک منجر به تخلف و مستوجب اصلاح و پرداخت جریمه است. اگر این موارد با مصادیق قاچاق انطباق داشته باشد، در این صورت علاوه بر جریمه و ضبط کالا ممکن است مجازات دیگری هم متوجه صاحب کالا شود.

وقتی صحبت از جریمه تخلفات و یا جریمه و مجازات های مربوط به قاچاق گمرکی می شود، روی سخن «صاحب کالا» است نه اشخاصی که به عنوان اظهارکننده از طرف صاحب کالا با در دست داشتن وکالت نامه رسمی و ثبتی به گمرک مراجعه و اقدام به اظهار کالا می کنند.

شخصی که به عنوان صاحب کالا در اظهارنامه تسلیمی به گمرک احراز شده است در صورت بروز تخلف یا قاچاق گمرکی نمی تواند به بهانه اطلاع نداشتن از مقررات قانونی، خود و کالای خود را از عواقب سوء ناشی از اظهار خلاف برهاند.

چنانچه سفارش کالا و پرداخت هزینه های ورود و ترخیص کالا عملا به عهده شخصی باشد که از لحاظ گمرک (طبق قانون گمرک) صاحب کالای اظهار شده محسوب نمی گردد، در صورت بروز تخلف یا قاچاق گمرکی مخاطب گمرک قرار نمی گیرد، زیرا در اظهارنامه صاحب کالا شخص دیگری است.

اشخاصی که به صورت حق العمل کار گمرکی (طبق قانون تجارت) از طرف اشخاص و به حساب آنها اقدام به وارد کردن کالا به کشور می کنند و در گمرک به عنوان "صاحب کالا" طبق قانون گمرک شناخته می شوند، در صورت بروز تخلف یا قاچاق مسئولیت دارند و گمرک حتی در صورت احراز اینکه مالک اصلی کالا شخص ثالثي است نمی تواند به این شخص ثالث مراجعه نماید بنابراین صاحب کالا همان است که طبق قانون گمرک تعیین می شود.

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 230 تاريخ : چهارشنبه 27 تير 1397 ساعت: 11:41
برچسب‌ها :

تحلیل آمار واردات کالا به کشور در سال 95

تحلیل آمار واردات کالا کشور سال 95 : واردات و صادرات یکی از پرطرفدارترین فعالیت های بازرگانی می باشد که از دیرباز تا به حال در جوامع گوناگون برقرار است. کشورها بر اساس منابع طبیعی، موقعیت جغرافیایی و سیاسی، تکنولوژی، ثروت و نیروی کاری که دارند در تولید محصولات مختلف دارای مزیت مطلق و نسبی هستند که این مزیت ها دلیلی برای صادرات و واردات می باشد.

مزیت مطلق در اقتصاد مطرح شده و زمانی صورت می گیرد که تولید کالایی در داخل یک کشور گران تر از خرید آن کالا از کشورهای دیگر شود و در نتیجه شرکت های بازرگانی واردات و صادرات و بازرگانان اقدام به واردات کالا می نمایند و در نتیجه کشور صادر کننده در تولید آن کالای خاص مزیت مطلق خود را مطرح می نماید. مزیت نسبی نیز در علم اقتصاد مطرح بوده و بدین معنا است که یک کشور در تولید یک کالایی بهترین توانایی را دارد و بنابراین در تولید آن محصول خاص که مزیت نسبی دارد تخصص پیدا کرده و کشورهای دیگر شروع به مبادله کالا با یکدیگر کرده و کالاهایی را که در تولید آن مزیت نسبی دارند را به کشورهایی که در تولید آن کالا مزیت نسبی ندارند صادر می نماید.

تحلیل آمار واردات کالا کشور سال 95

البته در تهیه گزارشات مربوط به تحلیل آمار واردات کالا به کشور سال 95 روند واردات یا صادرات روندی پیچیده است و افراد حقیقی یا حقوقی که قصد شروع فعالیت در این زمینه را دارند بهتر است از متخصصین شرکت خدمات بازرگانی ترخیص کارا مشاوره بازرگانی لازم را دریافت نمایند.

کشورها برای واردات کالا قوانین و مقررات صادرات و واردات خاصی را تدوین کرده و با توجه به آن قوانین باید امور واردات صورت پذیرد. بازرگان برای وارد کردن کالا به کشور نیازمند دریافت مجوز می باشد و در صورتی که کالا، کالای ممنوعه نباشد پس از تکمیل مدارک و پرداخت هزینه های گمرکی می تواند به کمک ترخیص کار گمرکی امور ترخیص از گمرک را انجام دهد و کالا را وارد کشور نماید.

گزارشات تحلیل آمار واردات کالا به کشور در سال 95

امروزه رقابت در عرصه واردات و صادرات بسیار سنگین و سخت شده است. کشورهایی مانند چین به دلیل بهره مندی از نیروی کار ارزان کالاها را با قیمت پایین تری به بازار عرضه می نمایند و بنابراین خرید از چین و واردات از چین دارای محبوبیت فراوانی شده است ، بسیاری از کشورها و شرکت ها خرید از چین را مقرون به صرفه تر می دانند. این موضوع در ایران نیز صدق می کند و بر اساس آمار ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی می توان گفت که بیش ترین میزان واردات کالا در پنج ماه نخست سال 1395 از کشور چین بوده است.

حجم واردات کالا به ایران در این مدت زمان 5 ماه بیش از یک میلیارد و 316 میلیون تن با ارزش دلاری بیش از 16 میلیارد 709 میلیون دلار بوده است. این حجم عظیم واردات در این بازه زمانی از کشورهای گوناگونی صورت گرفته است که 14 درصد (از لحاظ حجم واردات کالا ) آن فقط از چین بوده است به عبارت دیگر 174 میلیون تن کالا با ارزش دلاری بیش از 3 میلیارد و 860 میلیون دلار (24 درصد واردات کالا) واردات کالا به کشور از چین می باشد.

بر اساس تحلیل های آماری و اطلاعات به دست آمده از گمرک در رابطه با تحلیل آمار واردات کالای کشور در سال 95 می توان گفت که پس از سفارش از چین بیش ترین میزان واردات کالا از لحاظ حجمی به این صورت می باشد که 13 درصد واردات کالا از امارات متحده عربی، 8 درصد واردات کالا از برزیل، 7 درصد واردات کالا از هند، 7 درصد واردات کالا از سویس، 6 درصد واردات کالا از روسیه، 5 درصد واردات کالا از هلند، 5 درصد واردات کالا از آلمان، 5 درصد واردات کالا از ترکیه و مابقی از سایر کشورها صورت گرفته است.

همچنین از لحاظ ارزش دلاری می توان گفت که بیش ترین میزان خرید و واردات کالا پس از چین به ترتیب به این صورت می باشد که 16 درصد خرید کالا از امارات عربی، 8 درصد خریدکالا از کره، 7 درصد خرید کالا از ترکیه، 6 درصد خرید کالا از آلمان، 6 درصد بازرگانی و خرید کالا از هند، 4 درصد خرید کالا از روسیه و ما بقی از سایر کشور ها بوده است.

ترخیص و آمار واردات کالا

در گزارشات تحلیل آمار واردات کالا به کشور در سال 95 نحوه واردات این کالاها با یکدیگر متفاوت بوده، شرکت های بازرگانی واردات و صادرات پس از خرید کالا از کشورهای مختلف با شرکت های حمل و نقل قرار داد بسته و کالا را وارد گمرک های کشور می نمایند. شرکت خدمات بازرگانی ترخیص کارا با ارائه کلیه خدمات بازرگانی و سفارش از چین و خرید از این کشور را در کنار ارائه خدمات واردات از ترکیه ، واردات از آلمان و واردات از ایتالیا را از طریق دفاتر و شعب خود در شانگهای ، استانبول ، فرانکفورت ، هامبورگ و رم تسهیل می نماید.

کالای وارد شده به گمرک باید تشریفات گمرکی را طی کرده تا بتواند در اختیار صاحب کالا قرار گیرد. واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک یک فعالیت حرفه ای می باشد که شرکت خدمات بازرگانی ترخیص کارا در آن به صورت حرفه ای تخصص داشته و از مرحله ی ثبت سفارش کالا در سامانه ثبتارش و سامانه جامع تجارت ایران و دریافت مجوز ثبت سفارش بازرگانی از وزارت بازرگانی تا بوکینگ حمل و نقل بین المللی و فورواردری و امور گمرکی مربوط انجام بازرسی در مبدا و دریافت معافیت های گمرکی و نهایتا ترخیص و انتقال کالا به انبار خریدار یا شرکت تولید کننده را در کم ترین زمان و با بهترین کیفیت انجام می دهد.

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 301 تاريخ : دوشنبه 25 تير 1397 ساعت: 12:30
برچسب‌ها :

ترخیص ام دی اف و واردات ام دی اف : این روزها MDF  یکی از پرکاربردترین مواد اولیه در ساخت و ساز به کار می رود. در چند سال گذشته واردات MDF به کشور بسیار افزایش یافته است به گونه ای که واردات MDF یکی از بیش ترین واردات کالا به کشور شده است. حجم واردات MDFدر نیمه اول سال 1395  بیش از 2.95 درصد کل واردات و 1.04 درصد ارزش دلاری کل واردات کالا به کشور بوده است. حجم واردات انواع مختلف MDF در این مدت بیش از39 میلیون تن و ارزش دلاری بیش از 174 میلیون دلار می باشد.

همان گونه که بیان شد MDF از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و در شکل های مختلف با کاربری های گوناگون تولید می گردد. بر اساس آمار به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران در پنج ماه نخست سال 1395 بیش ترین میزان واردات و ترخیص MDF از لحاظ حجمی و ارزش دلاری از کشور ترکیه بوده است. در دو نمودار زیر میزان واردات MDF از کشورهای مختلف در این بازه زمانی هم از لحاظ ارزش دلاری و هم از لحاظ حجم واردات نشان داده شده است.

همان گونه که مشاهده می کنید حجم واردات MDF در این بازه زمانی به این صورت است که 32 درصد واردات MDF از ترکیه، 32 درصد واردات MDF از تایلند، 13 درصد واردات MDF از چین، 10 درصد واردات MDF از امارات، 6 درصد واردات MDF از اندونزی، 3 درصد واردات MDF از روسیه و مابقی از سایر کشورها می باشد.

همچنین از لحاظ ارزش دلاری می توان گفت که در پنج ماه نخست سال 95، 44 درصد واردات MDF از ترکیه، 26 درصد واردات MDF از تایلند، 13 درصد از طریق خرید از چین و واردات MDF از چین، 9 درصد واردات MDF از امارات، 4 درصد واردات MDF از اندونزی و مابقی واردات از سایر کشورها صورت گرفته است.

[caption id="attachment_617" align="aligncenter" width="500"]ترخیص ام دی اف ترخیص ام دی اف و واردات ام دی اف[/caption]

همان گونه که می دانیم بر اساس قوانین صادرات و واردات سال 1395 هر کالایی در گمرک با کد تعرفه مخصوص به خود شناسایی می شود. کد تعرفه MDF از 4411 تا 4412 متغیر می باشد.

بر اساس همین کدهای تعرفه و با توجه به آمار به دست آمده از گمرک می توان گفت کهبیش ترین میزان واردات MDF، MDF با کد تعرفه 441114 و حقوق ورودی 10 درصد، یعنی تخته MDF بدون روکش با ضخامت بیش از 9 میلیمتر می باشد به گونه ای که از لحاظ حجمی 59 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 46 درصد کل واردات MDF بوده است.

ترخیص ام دی اف با ترخیص کارا

پس از آن بیش ترین میزان واردات MDF مربوط به MDF با کد تعرفه 441194 و حقوق ورودی 10 درصد یعنی MDF کار نشده بدون روکش با چگالی حداکثر 0.5 گرم می باشد که از لحاظ حجمی 11 درصد کل واردات و ترخیص MDF و از لحاظ ارزش دلاری 8 درصد کل واردات MDF در این بازه زمانی است.

MDF با کد تعرفه 441192 و حقوق ورودی 15 درصد رتبه سوم واردات MDF به کشور می باشد به گونه ای که از لحاظ حجم واردات 9 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 17 درصد کل واردات و ترخیص MDF مربوط به این نوع MDF یعنی سایر تخته های MDF با روکش و چگالی بیش از 0.8 گرم می باشد.

از آن جایی که بازرگانان و شرکت های بازرگانی واردات و صادرات MDF را از کشوهار مختلفی خریداری می نمایند در نتیجه نحوه حمل و ترخیص و واردات هر یک از آن ها به کشور مختلف بوده و کانتینرهای 20 فوتی حمل MDF از مرزهای گوناگون وارد گمرکات کشور می شوند سپس شرکت های ترخیص کالا امور ترخیص و تشریفات گمرکی کالای وارداتی را توسط ترخیص کار و حق العمل کاران گمرکی مستقر در گمرکات مختلف کشور انجام داده و MDF وارداتی پس از ترخیص به دست صاحب کالا می رسد.

در نیمه نخست سال 1395 بر اساس آمار ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی بیش ترین حجم ترخیص ام دی اف از گمرک شهید رجایی به میزان 41 درصد می باشد. 27 درصد ترخیص MDF از گمرک بندر امام خمینی، 13 درصد ترخیص MDF از گمرک جلفا، 5 درصد ترخیص MDFاز گمرک بازرگان و مابقی از سایر گمرکات کشور ترخیص شده اند.

ترخیص ام دی اف

انجام ثبت سفارش ام در اف توسط شرکت ثبت سفارش کننده ی ترخیص کارا در سامانه ثبتارش با اخذ مجوز بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه جامع تجارت ایران به نحو احسن انجام می گردد و دریافت کد فیدا فروشنده ی کالا در اسرع وقت و انجام اظهار حمل و تعیین منشا ارز پس از واردات کالا توسط این شرکت صورت می گیرد.ترخیص کالا از گمرک

 

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 303 تاريخ : يکشنبه 24 تير 1397 ساعت: 12:01
برچسب‌ها :

ثبت سفارش « واردات کالا و ترخیص کالای وارداتی از گمرک »

در این مطلب سعی داریم در مورد ثبت سفارش « واردات کالا و ترخیص کالا ی وارداتی از گمرک » مطالب لازم را بیان نماییم امیدواریم این مقاله به شما مفید باشد.

[caption id="attachment_4091" align="aligncenter" width="750"]ثبت سفارش | واردات کالا | ترخیص کالای وارداتی | ترخیص کالا | ترخیص کالای وارداتی از گمرک ثبت سفارش | واردات کالا | ترخیص کالای وارداتی | ترخیص کالا | ترخیص کالای وارداتی از گمرک[/caption]

 مفروضات مساله گمرکی واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار گمرکی

١- شرکت «الف» برای ورود کالای مجازی اقدام به ثبت سفارش می نماید.

در این مرحله پیش فاکتوری که نام و نوع کالا و سای مشخصات را معرفی  می کند، ارایه شده و برهمان اساس ثبت صورت گرفته است.

۲- پس از ورود کالا:

  •  صاحب کالا به گمرک مراجعه می کند( یا از طریق سایت گمرک) اظهارنامه با اسناد خرید، حمل، قبض انبار و سایر مدارک پیش روی گمرک قرار می گیرد.
  •  مرحله اسنادی با موفقیت طی می شود (اسناد مربوط به ثبت سفارش کالا ،پیش فاکتور، فاکتور، بارنامه و سایر مدارک در احراز مالکیت و تطبیق با اظهارنامه تسلیمی)
  • تعيين مسير (مسیر سبز، زرد یا قرمز) به طور خودکار از طریق سامانه الکترونیکی گمرک. با عبارت (مسیر قرمز) مشخص می شود. یعنی ارزیابی ملموس باید صورت بگیرد.

3- پس از ارزیابی معلوم می گردد کالای وارده ممنوع می باشد، لذا بلافاصله تلقى قاچاق قوت می گیرد که واردکننده (صاحب کالا) را با چالش مواجه می سازد و در صدد رفع آن بر می آید. ( طبق بند"ث" ماده ۱۱۳ قانون گمرک به شرح: "ث. کالایی که ورود با صدور آن ممنوع است تحت عنوان کالای مجاز یا مجاز مشروط و با نام دیگر اظهار شود .." قاچاق محسوب می شود.)

گزینه هایی که موجب گردیده اظهار کالا با تلقی قاچاق روبه رو شود.

در حل مسئله چند گمانه وجود دارد که می تواند با موضوع واردات کالا ی ممنوع، به جای کالای مجاز مرتبط باشد:

گزینه اول: در انتخاب بسته یا بسته ها برای ارزیابی ملموس اشتباه رخ داده است.

این اشتباه ناشی از دقت نکردن هریک از سه نفری است که در ارزیابی ملموس حضور دارند. یعنی: صاحب کالا یا نماینده قانونی او، نماینده انبار و ارزیاب گمرک.

بدیهی است بیشترین آسیب متوجه ذی نفع کالاست که حداقل آن تلقی تخلف از نوع قاچاق است که اگر به موقع متوجه اشتباه نشده باشند، تأخیر در ترخیص کالا و تحمیل هزینه به زیان صاحب کالا را دربردارد.

بنابراین، اگر صاحب کالا اطمینان دارد که مطابق پیش فاکتور و فاکتور با فروشنده قرار گذاشته و بازرسی کالا نیز مراتب را در مبدأ از لحاظ انطباق سفارش با کالایی که برای صدور به مقصد آماده شده، تأیید نموده، بلافاصله بسته یا بسته های باز شده را با حضور ارزیاب و نماینده انبار به دقت مورد وارسی قرار دهد تا معلوم گردد صرف نظر از تشابه بين نوع بسته بندی، مغایرت های مربوط به بعضی ویژگی ها مثل، ابعاد یا علایم یا وزن یا هریک از این ها از ابتدا از نظر دور مانده و به این ترتیب رفع ایراد به عمل آید.

سایر عملیات مثل صورت مجلس راجع به آن چه اتفاق افتاده از سوی ارزیاب گمرک و امضای آن توسط هر سه نفرو بازدید مجدد، نسبت به بسته های مربوط به شرکت صاحب کالا، طبق مفروضات مسئله انجام می گیرد. در این ارتباط با این گزینه به چند توصیه مهم توجه کنید.

در ارزیابی ملموس حتما حضور صاحب کالا یا نماینده قانونی او ( یا ترخیص کار ) و نماینده انبار لازم است و بدون حضور او نباید کالا مورد ارزیابی قرار گیرد.

مفاد تبصره ذیل ماده ۶۶ آیین نامه گمرک (به شرح زیر) خلاف این قاعده است، از این رو آن را باید نادیده گرفت. (تبصره ماده ۶۶ . به تشخیص گمرک با تقاضای صاحب کالا وارسی و ارزیابی کالا می تواند با حضور صاحب کالا یا نماینده قانونی وی انجام شود.)

در هنگام حضور در انبار در معیت ارزیاب گمرک و نماینده انبار، پیش از باز کردن هر بسته ای و بیشتر از این دو نفر، صاحب کالا (یا نماینده قانونی او) حتما مشخصات ظاهری بسته ها را به دقت کنترل نماید تا اشتباها بسته ای انتخاب و باز نشود.

گزینه دوم: رعایت نکردن نکاتی در نمونه برداری و ارسال به آزمایشگاه.

در این گزینه فرض این است که هیچ اشتباهی در انتخاب بسته هایی که در ارزیابی باز شده رخ نداده است، اما رعایت نکردن نکاتی که در نمونه برداری کالا (مثلا مواد شیمیایی) و انتخاب ظرف یا ظروفی که برای قرار دادن نمونه و ارسال به آزمایشگاه لازم بوده، با توجه به اینکه کالا مواد شیمیایی است، موجب تغییر ماهیت این مواد شده است. در حقیقت ترکیب کالای وارده با مواد خارجی موجود در ظرف یا ظروف مذکور هرچند با چشم غیرمسلح قابل دیدن نبوده، کالای دیگری را تشکیل داده که در این فرض ممنوع الورود می باشد (تشخیص ماهیت کالا به اتکای نظر آزمایشگاه).

صاحب کالا با اطمینان از صحت سفارش و انطباق کالای وارده با آنچه ثبت سفارش شده است و گواهی های بازرسی و خبره که در مبدأ، مشخصات کالای مورد سفارش را تأیید نموده اند. یک بار دیگر، نمونه برداری از کالا را با استفاده از ظروف استریل درخواست می کند که با ارسال نمونه به آزمایشگاه چنانچه گزینه دیگری مفروض نباشد، رفع اشکال می گردد.

نکات مهم:

نمونه برداری مواد شیمیایی از درون ظروف محتوی کالا برای ارسال به آزمایشگاه باید به دقت و در ظروف استریل که عاری از مواد خارجی بوده و قبلا مورد استفاده قرار نگرفته و حتی در صورت لزوم با حضور نماینده آزمایشگاه انجام شود.

همواره در صورت وجود مغایرت بین کالای مورد سفارش (مواد شیمیایی) و نتیجه آزمایشگاه با فرض اطمینان از صحت کالا، باید نخست از انجام مقدمات مربوط به نمونه برداری اطمینان حاصل شود.

آزمایشگاه های استاندارد مستقر در گمرک به رعایت نکات فنی، در کاربرد روشهای علمی متناسب با کالاهایی که آزمایش می کنند واقف هستند، با این حال باز هم اگر مغایرتی مشاهده شد، صاحب کالا می تواند از کاربرد روش خاص توسط آزمایشگاه برای آزمایش کالای خود اطمینان حاصل نماید و بعضا درخواست نماید که نمونه کالا به یکی از آزمایشگاه های مراکز علمی یا صنعتی معتبر ارسال شود.

 

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

گزینه سوم: احتمال اشتباه نتیجه آزمایش به وسیله آزمایشگاه گمرک محل ارزیابی.

در این حالت، فرض بر این است که انتخاب بسته های باز شده به درستی انجام گرفته و نمونه برداری با دقت و در ظروف استریل صورت گرفته و صاحب کالا نیز اطمینان کامل دارد که کالای وارده، دقیقا همان کالایی است که سفارش و ارسال گردیده است.

باز هم در این گزینه فرض میگیریم که علت مغایرت هیچ یک از از دو گزینه قبلی نمی باشد، از این رو احتمال اشتباه در اعلام نتیجه آزمایش قوت می گیرد.

اشتباه آزمایشگاه ممکن است ناشی از کاربرد روش نامناسب یا فقدان تجهیزات لازم برای آزمایش یا موارد مشابه دیگری باشد. این مفروضات موجب می گردد آزمایش مجدد نمونه در آزمایشگاه مرکزی مؤسسه استاندارد یا یکی از آزمایشگاه های معتبر مراکز علمی و دانشگاهی کشور باشد که از سوی صاحب کالا درخواست می شود. نتیجه ای که به دست می آید با فرض صحت ارسال کالا، منطبق با سفارش و هریک از نقاط ضعف آزمایشگاه های قبلی یعنی کاربرد روش نامناسب یا فقدان تجهیزات و شیوه نمونه برداری، ایراد به وجود آمده از میان برداشته شود.

گزینه چهارم: احتمال اشتباه صادرکننده در ارسال کالای مورد سفارش.

همانطور که ملاحظه می شود در این گزینه تقصیر متوجه صادرکننده بوده که کالایی را اشتباه به جای کالای موضوع اسناد خرید و سفارش برای خریدار فرستاده است.

برخلاف سه گزینه قبلی در این حالت با فرض:

  1. انتخاب بسته یا بسته ها به طور صحیح صورت گرفته.
  2. اگر کالای مواد شیمیایی بوده:
    • نمونه برداری با دقت انجام شده .
    • از ظرف یا ظروف استریل استفاده شده.
    • اشتباهی در فرآیند آزمایش کالا به نحوی که در گزینه سوم نقل گردید رخ نداده.
    • اشتباه در ارسال کالا.

کالای مورد ارزیابی واقعا همان کالای مورد سفارش نبوده، بلکه کالای ممنوع الورود است که صاحب کالا ضمن قبول نظرگمرک مدعی است اشتباه صادرکننده در ارسال کالا دخیل می باشد و تقصیری متوجه او نیست.

در چنین حالتی، با وجود اطمینان از بروز اشتباه صادرکننده در ارسال کالای ممنوع به جای کالای مجاز از طرف صاحب کالا و حتی پذیرش احتمال این رویداد از طرف گمرک به طور شفاهی، گمرک مورد را منطبق با حکم یا مصداق قاچاق به شرح بند «ث» ماده ۱۱۳ قانون گمرک دانسته و با تنظیم صورت مجلس قاچاق عملا تحقق دو عنصر جرم قاچاق یعنی:

  •  عنصر مادی (احراز کالای ممنوع الورود).
  • عنصر قانونی (بند «ث» ماده ۱۱۳ قانون گمرک).

محرز دانسته و کار دیگری از گمرک برنخواهد آمد، جز اینکه در صورت اعتراض صاحب کالا پرونده به مراجع ذی صلاح ارسال گردد.

صاحب کالا در این مرحله که مرجع رسیدگی دادگاه تعزیرات یا دادگاه انقلاب حسب مورد خواهد بود، می تواند همان مطالب دایر بر اشتباه صادرکننده را با ارایه مدارکی که از مبدأ ارسال می شود پذیرش اشتباه را از سوی فروشنده ثابت کند. قبول یا رد مدارک و دفاع صاحب کالا به عنوان متهم به جرم قاچاق در صلاحیت دادگاه می باشد.

بدیهی است اگر واقعا ادعای واردکننده صحت داشته باشد و شرایط قرارداد ایجاب نماید، در هر صورت، ضرر و زیان هایی که از بابت متهم شدن خریدار، مثل جریمه های متعلق، خدشه دار شدن اعتبار تجاری و شخصی وارد می شود، به عهده فروشنده است.

نکته: بسیار بعید به نظر می رسد که فروشنده با وجود صدور پیش فاکتور و توافق خریدار و سفارش کالا با جزییات و مشخصات شفاف و اطلاع از مقررات حاکم در کشور محل ورود کالا و تعهداتی که عهده دار است و بسیاری از نکاتی که در بازاریابی و مشتری مداری می شناسد، چنین اشتباهی را مرتکب شود.

نکات مهم

1-در قراردادهای خرید توجه به نکات مهمی که ضامن حقوق خریدار باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.

خریدار باید از یک مشورت حقوقی برخوردار باشد، در عین حال روش های متداول اعتبارات اسنادی موسوم به «مقررات متحدالشکل اعتبارات اسنادی» یعنی ( UCP ( Uniform - Customs and Practice for Documentry Gredits  را بشناسد تا اولا در معاملات تجاری با طرف خارجی از بروز هرگونه اشکال یا اشتباه جلوگیری شود، ثانيا در صورت بروز اشکال، نظیر ارسال اشتباه، قادر باشد صادرکننده را به جبران هرگونه ضرر و زیان مجبور نماید.

2-معاملات تجاری به صورت نامتعارف و خارج از سیستم بانکی، ممکن است علاوه بر احتمال کلاهبرداری، خریدار را به ارتکاب جرم قاچاق ناشی از اظهار کالای ممنوع الورود تحت عنوان کالای مجاز یا مجاز مشروط توام با نام دیگر منهم نماید که حداقل زیان آن ضبط كالا و پرداخت جریمه معادل دو برابر ارزش کالا و ابطال کارت بازرگانی است که به خدشه دار شدن اعتبار شخص نیز می انجامد.

3-معمولا در پیش فاکتوری که فروشنده برای خریدار می فرستد، برای انتخاب شرکت بازرسی کننده کالا در مبدأ (بازرسی فنی)، محل آن (نقطه بازرسی) و اینکه هزینه به عهده کدام یک از دو طرف باشد خریدار را مطلع میکند. بنابراین انتخاب در تعیین محل بازرسی (یک یا چند جا ) به اختیار خریدار است، منتهی بحث هزینه نیز مطرح و تعیین تکلیف می شود. این بازرسی تا حدود زیادی خریدار را مطمئن از انطباق کالای خریداری اشتباهی ارسال می گردد.

4-انوانتر (Inventory) یا صورت برداری از کالا در انبار (ماده ۵۹ آیین نامه گمرک) قبل از تسلیم اظهارنامه به گمرک می تواند از بروز هرگونه ایراد و اشکال در اظهار کالا جلوگیری نماید. این اقدام مخصوصا وقتی که احتمال مغایرت در نوع کالا یا تعداد و مقدار یا سایر جزییات وجود دارد، توصیه می شود.

گزینه پنجم: نقش صاحب کالا در بروز مغایرت به قصد خلاف

در این گزینه، صاحب کالا که قصد وارد کردن کالای ممنوع الورودی را دارد، برخلاف واقع اقدام به ثبت سفارش کالا ی مجاز یا مجاز مشروط مینماید و از این رو پیش فاکتوری که برای کالای مجاز صادر شده است، ارایه می دهد.

کالای ممنوع الورود با سیاهه خلاف که در آن نام و نوع کالای مجاز یا مجاز مشروط درج شده است، ارسال میگردد.

در این فرآیند، فروشنده نیز به سفارش خریدار اسناد خلاف واقع صادر می نماید. بعد از اظهار کالا در گمرک و انجام عملیات ارزیابی معلوم می گردد کالای ممنوع الورود تحت عنوان کالای مجاز با نام دیگر اظهار شده که منطبق با مدلول بند «ث» ماده ۱۱۳ قانون گمرک و قاچاق محسوب می شود.

صاحب کالا در چنین فرضی حتمأ بهانه هایی می آورد که از جمله ارسال اشتباه کالا و حتی ارائه گواهی فروشنده است که اینها هیچ کدام در گمرک کاربردی ندارد و تنها ممکن است در صورت ارایه به دادگاه کاربرد داشته باشد

نکات مهم در ثبت سفارش ، واردات کالا و ترخیص کالای وارداتی از گمرک

1-بند «ث» ماده ۱۱۳ قانون گمرک راجع به قاچاق کالای ممنوع الورود تحت عنوان کالای مجاز یا مجاز مشروط است بدون توجه به اینکه در اسناد خرید ذکر نام و نوع و عنوان (شماره تعرفه کالا) درست باشد یا غلط.

2-چرا بند "ث" ماده ۱۱۳ قانون گمرک اشاره به اسناد خرید نمی کند و فقط صرف اظهارنامه که در آن نام کالا و کد کالای مجاز درج شده است، کافی برای تلقی قاچاق است؟

دلیل این امر این است که اگر فرض کنیم در اسناد خرید، نام و کد کالای ممنوع الورود درج شده باشد، قاعدتا از همان آغاز ثبت سفارش انجام نمی گرفت و کالایی وارد نمی شد. علاوه براین اگر به هر دلیل در مرحله ثبت سفارش این نکته رعایت نشده باشد، در هنگام مراجعه به گمرک و ارایه اظهارنامه و اسناد پیوست (از جمله پیش فاکتور و فاکتور) حتما در همان گام اول، اظهارنامه و اسناد به صاحب کالا مسترد میگردید و به مرحله اظهار نمی رسید. بنابراین باید پذیرفت که در این گزینه، اسناد هم منطبق با اظهار بوده است، لذا بحث اسناد در بند «ث» موصوف به میان نیامده است.

3-در هر حال اگر اسناد خرید پیوست اظهارنامه هم معرف کالای ممنوع الورود بوده باشد و کالا اظهار شده باشد، باز هم مانع تلقی قاچاق کالا توسط گمرک نمی شود و نباید به این بهانه تصور نمایند، می توان کالا را از پیامدهای قاچاق نجات داد.

4-در مواردی که سفارش دهنده کالا همان شخصی که در گمرک به عنوان صاحب کالا اقدام به اظهار کالا مینماید نیست، حتمأ « انوانتر » باید انجام پذیرد زیرا در صورت مواجه شدن با جرم قاچاق نمی توان به هیچ بهانه ای سفارش دهنده یا صاحبان اصلی یا قبلی را مقصرو خود را از بزه قاچاق مبرا دانست.

5-اشخاصی که فقط با کاربرد کارت بازرگانی خود، به نام خود و به حساب شخص ثالث اقدام به ثبت سفارش کالا می کنند و قرار است پس از ورود کالا و انجام تشریفات گمرکی به وسیله آنها کالا به نام آنها پروانه گمرک صادر و از گمرک ترخیص شود و در اختیار صاحبان اصلی قرار گیرد اعم از اینکه فرآیند اظهار و تشریفات را عوامل صاحبان اصلی با خود آنها انجام دهند، مرتکب پذیرش خطر بزرگی شده اند، زیرا در صورت وجود تبانی یا ایراد ناشی از اشکالات سایر گزینه ها، از لحاظ گمرک شخصی که پروانه گمرک به نام اوست پاسخگو خواهد بود، نه شخص دیگری.

6-شخصی که به نام او ولی به حساب دیگری به اعتبار داشتن کارت بازرگانی در مقابل اخذ دستمزد و با کارت بازرگانی خود، وارد جریان ثبت سفارش یا به طور کلی در مراحل بعد از ورود، عمل انتقال یا صلح نامه می شود، موجب تلقی او به عنوان صاحب کالا از لحاظ قانون گمرک است، بنابراین باید به موجب قراردادی محکم، شرح دخالت و نقش خود و تعهدات طرف قرارداد (واگذارنده) را به طور شفاف مشخص نماید و با احتمال بروز مغایرت هایی بین کالای مورد سفارش با کالای وارده تکلیف طرف (واگذارنده) در قبول جرایم و خسارات احتمالی ناشی از تخلفات گمرکی و قاچاق گمرکی معلوم و در ضمن مسئولیت پرداخت حقوق و عوارض ورودی و مابه التفاوت های احتمالی و مالیات را نیز روشن نماید، با این حال نباید از «انوانتر» کالا غفلت ورزد.

نکته مهم: مغایرت های بین کالای مجاز سفارش شده و کالای مجاز وارد شده با همان نام ونوع و کد، معمولا در موارد زیر منجر به تلقی قاچاق نمی شود.

  •  ارزش کالا (کم نمایی یا بزرگ نمایی)
  • تغییر در مبدأ حمل کالا
  • استاندارد و ایمنی کار
  • نوع بسته بندی
  • مشخصات فنی
  • شرایط تحویل ( FCF, CPT , CIF , ....)
  • وسیله حمل
  • شرایط پرداخت
  • نوع و مستعمل بودن کالا

بعضی مغایرت ها مثل تعداد یا مقدار کالا با حفظ مستثناتی ممکن است قاچاق محسوب شود.

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 257 تاريخ : شنبه 23 تير 1397 ساعت: 12:06
برچسب‌ها :

 

مساله گمرکی در خصوص ورود اجزا و قطعات ماشین تراش افقی از گمرک و ترخیص ماشین آلات توسط شرکت ترخیص کار

[caption id="attachment_4293" align="alignnone" width="1920"]مساله گمرکی در خصوص ورود اجزا و قطعات ماشین تراش افقی از گمرک و ترخیص ماشین آلات توسط شرکت ترخیص کار مساله گمرکی در خصوص ورود اجزا و قطعات ماشین تراش افقی از گمرک و ترخیص ماشین آلات توسط شرکت ترخیص کار[/caption]

در این مقاله سعی داریم درباره ی مساله گمرکی در خصوص ورود اجزا و قطعات ماشین تراش افقی از گمرک و ترخیص ماشین آلات توسط شرکت ترخیص کار نکات مهم ی را بیان نماییم.

الف) مفروضات - شرکت «الف» برای ورود اجزا و قطعات ماشین تراش افقی (Horizonal lathes) ذیل تعرفه (کد ۸۴۶۶۹۳۰۰ با نرخ حقوق ورودی ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده ۸ درصد به شرح جدول پیوست قانون مقررات صادرات و
واردات سال ۱۳۹۳ ثبت سفارش نموده است. نکته: ماشین تراش کامل یا در حکم کامل (قاعده ۲/الف) درذیل تعرفه ۸۴۵۸۱۱۰۰ یا ۸۴۵۸۹۹۰۰ حسب مورد (با کنترل شماره ای یا سایر طبقه بندی می شود .

نکته: ماشین تراش کامل یا در حکم کامل (قاعده ۲/الف) درذیل تعرفه ۸۴۵۸۱۱۰۰ یا ۸۴۵۸۹۹۰۰ حسب مورد (با کنترل شماره ای یا سایر طبقه بندی می شود .

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

برای درک بیشتر جایگاه ماشین تراش افقی واجزا و قطعات آن در جدول تعرفه پیوست مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۳ عین جدول مربوط به خود ماشین و اجزا و قطعات نقل می گردد:

8458ماشین های تراش از جمله دستگاه های متمرکز تراشکاری دورانی برای برداشتن فلز

۸۴۵۸۱۱۰۰

۸۴۵۸۱2۰۰

 

 

۸۴۵۸۹۱۰۰

۸۴۵۸۹۱۰۰

- ماشین تراش افقی

---- با کنترل شماره ای

---- سایر

- سایر با تضمین های تراش

-- با کنترل شماره ای

- سایر

٢- کالای سفارش شده عبارتست از: - ابزارگیر، حدیده گیر خودکار - ابزارهای قلاویز کردن قابل استفاده در ماشین تراش - واشرهای فنری و خاردار فلزی قابل استفاده در ماشین تراش
٣- پس از ورود کالا به کشور (قلمرو گمرکی)، صاحب کالا به گمرک محل نگهداری کالا مراجعه و کالا را که طبق فاکتور همان اقلام مندرج در بند ۲ بالاست، ذیل کد ۸۴۶۶۱۰۰۰ برای ابزارگیر و حدیده گیر خودکار و کد ۸۴۶۶۹۳۰۰ برای اجزا و قطعاتی که منحصرا برای استفاده از ماشین تراش است اظهار می نماید یعنی:

8458اجزا و قطعاتی که معلوم باشند منحصرا یا اساسا با ماشین های شماره های ۸۴۵۶ لغایت
۸۴۶۵ به کار می روند. همچنین قطعه کارگیری ابزارگیر، حدیده گیر خودکار، ادوات تقسیم و سایر متعلقات مخصوص برای ماشین ابزارها، ابزارگیرها برای هر نوع ابزار کردن در دست:

۸۴۶۶۹۱۰۰

۸۴۶۶۹۲۰۰

۸۴۶۶۹۳۰۰

 

 

 

۸۴۶۶۹۱۰۰

۸۴۶۶۹۲۰۰

۸۴۶۶۹۳۰۰

۸۴۶۶۹۴۰۰

ابزارگیر، حدیده گیر خودکار

- قطعه گیر

- ادوات تقسیم و سایر متعلقات مخصوص برای ماشین ابزارها

 

 

- سایر

- برای ماشین های مشمول ۸۴۶۴

-- برای ماشین های مشمول ۸۴۶۵

-برای ماشین های مشمول ۸۴۵۶ لغایت ۸۴۶۱

- برای ماشین های مشمول ۸۴۶۲ یا ۸۴۶۳

 

ردیفنوع کالاکدکالانرخ حقوق ورودی(درصد)مالیات بر ارزش افزوده(درصد)
1ابزارگیر و حدیده گیر خودکار    ۸۴۶۶۱۰۰۰ 4 8
2 ابزارهای قلاویز کردن قابل
استفاده در ماشین تراش
 ۸۴۶۶۹۲۰۰ 4 8
3واشرهای فنری و خاردار برای
ماشین تراش
   ۸۴۶۶۹۳۰۰ 4 8

 

ب) مطلوبست 1- دلایلی که صاحب کالا اقدام به اظهار کالا به شرح جدول ردیف ۳ مفروضات مسئله نموده است. ۲- نحوه برخورد گمرک با اظهار صاحب کالا و دلایلی که برای نپذیرفتن اظهار ولزوم اصلاح آن دارند. ٣- اظهار صاحب کالا درست است یا خلاف و در صورت تخلف چه جریمهای طبق قانون گمرک تعلق میگیرد.

ج) حل مسئله زمینه اول: صاحب کالا متن بخش ۸۴۶۶ (به شرح پانویس صفحات قبل) را طبق مدلول آن «اجزا و قطعات و متفرعاتی که معلوم باشند منحصرا یا جمله با ماشین های تراش بخش ۸۴۵۸ به کار می روند.»

 

در ذیل۸۴۶۶۹۳۰۰ طبقه بندی می شوند و ابزارهای قلاویزکردن و واشرهای فنری وخاردار هردو گروه منحصرا برای استفاده در ماشین تراشید ایراد باقی نمی ماند و باید اظهارنامه تسلیمی از سوی گمرک بذر ماشین تراش هستند، جای گمرک پذیرفته شود

نکات مهم:

1)

طبق قاعده ۱ از قواعد ششگانه طبقه بندی:

قاعده ۱ ... عناوین قسمت ها، فصلها و بخش ها ارزشی جز شناساندن و تسهیل امر مراجعه را ندارند، زيرا طبقه بندی طبق متن شماره ها و یادداشت های مقدماتی قسمت ها و فصلها و در قواعد زیر(قاعده ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶) تا جایی که این قواعد با مندرجات شماره ۴ و یادداشت ها مغايرت نداشته باشند، تعیین گردیده است.»

2)

1.عناوین قسمت ها مثل همین عنوانی که ماشین تراش جزء یکی از دو فصل آن است. یعنی قسمت شانزدهم: «ماشین آلات و وسایل مکانیکی ادوات برقی، اجزا و قطعات آنها، ....

2. عناوین فصلها مثل عنوان فصل ۸۴ به شرح: « راکتورهای هسته ای بخار و آبگرم، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، اجزا و قطعات آن ها

3. عناین بخش ها مثل بخش ۸۴۶۶ به شرح: «أجزا و قطعات ومة معلوم باشند منحصرا یا اساسا با ماشین های بخش های شرح: «راکتورهای هسته ای، دیگهای مکانیکی، اجزا و قطعات آنهاء اجزا و قطعات و متفرعاتی که که بخش های ۸۴۵۶ لغایت ۸۴۶۵ به کار می روند، همچنین .....

 

3)

همانطور که ملاحظه می شود (به پانویس ذیل بند «الف» مسئله هفتم توجه کنید) در هیچ یک از عناوين (جز بخش ۸۴۶۶ که ابزارگیر و حدید گیر خودکار را نام برده) به دو قلم دیگر صورت مسئله یعنی ابزارهای قلاویزکردن و واشرهای فنری و خاردار برای ماشین تراش تصريح نشده است. بنابراین باید متن شماره ای اگر به این دو قلم اشاره دارد آن را بیابیم.

 

4)

صاحب کالا به قاعده ۱ از قواعد ششگانه یا به دقت توجه نکرده یا اصولا { این قاعده را نمی شناسد، زیرا اگر می شناخت و تفاوت عبارات عناوین قسمت ها»، «عناوین فصلها» و «عناوين بخش ها» را با عبارت «متن شماره تشخیص میداد، میدانست که تنها نباید به عناوین قسمت ها، فصل ها و بخش ها تکیه کرد. زیرا طبقه بندی ممکن است در «متن شماره های به عمل آمده باشد.

5)

متن شماره ها: - واشر فنری و واشرهای خاردار و شده (۷۳۱۸۲۱۰۰) ابزارها برای قلاویز کردن یا حدیده کردن ) شده (۸۲۰۷۴۰۰۰) بن ترتیب به نظر می رسد صاحب کالا در اظهار خود مرتکب اشتباه شده باشد.

گزینه دوم: نحوه برخورد گمرک با اظهارصاحب کالا با توجه تصریح قلم 2 و 3  در جدول ذیل بند ۳ صورت مسئله، نپذیرفتن اظهار صاحب کالا و تلقی نمودن آن به تخلف گمرکی است.

نکات مهم:

1)

توجه نکردن به مفاد قاعده ۱ از قواعد ششگانه موجب گردیده است که :| برخلاف متن شماره های: - واشر فنری و واشرهای خاردار ۷۳۱۸۲۱۰۰ حقوق ورودی ۲۲ درصد - ابزارها برای قلاویزيا حدیده کردن ۸۲۰۷۴۰۰۰ حقوق ورودی ۱۰ درصد عناوین بخش ۸۴۶۶ یعنی: اجزا و قطعاتی که معلوم باشند منحصرا یا اساسا با ماشین های شماره ۸۴۵۶ لغایت ۸۴۶۵ به کار می روند ...» را محور طبقه بندی قرار دهند، در حالی که نرخ تعرفه کدهای واشرو ابزارها برای قلاويزيا حدیده کردن بیش از ۴ درصد است.

 

2)

طبق اسناد، کالا عبارت است از:"اجزا و قطعات ماشین تراش افقی "در حالی که این اجزا و قطعات را به طور صریح و شفاف نام نبرده است» چنین اسنادی  "نادرست"محسوب می شوند، یعنی نه خلاف واقع است و نه درست.

وجود همین اسناد نادرست موجب می گردد که کالای اظهار شده را قاچاق محسوب نکنند، بلکه فقط «اظهار خلاف» صورت گرفته که منجر به اخذ مابه التفاوت و اخذ جریمه میگردد.

گزینه سوم: اظهارصاحب کالا خلاف واقع می باشد. یعنی باید علاوه بر پرداخت مابه التفاوت حقوق به ترتیب:

- برای واشرها      18% = (4-22)

- برای ابزارهای قلاویزکردن  6%=(4-10)

- جریمه هم پرداخت شود.

نکات مهم:

1)

 

جریمه تخلفات گمرکی (غیراز قاچاق) حداقل ۱۰ درصد و حداکثرصددرصد مابه التفاوت است، ولی اگر مابه التفاوت بیش از ۵۰ درصد وجوهی باشد که برای کالای مورد ارزیابی پرداخت شده است، این حداقل جریمه ۵۰ درصد خواهد بود.

با توجه به نرخ حقوق ورودی کالای اظهار شده (هرسه قلم ۴ درصد) و نرخ ورودی که باید در خصوص دو رقم از سه رقم اظهار شود، یعنی
1- واشرها ۲۲ درصد

2-ابزار حدیده کردن ۱۰ درصد

حداقل جریمه تخلف گمرکی ۵۰ درصد مابه التفاوت و حداکثر صددرصد مابه التفاوت و منطبق با مفاد تبصره ۱ ذیل ماده ۱۰۸ قانون گمرک مصوب آبان ۱۳۹۰ می باشد.

 

 

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 282 تاريخ : شنبه 23 تير 1397 ساعت: 12:01
برچسب‌ها :

 

مساله گمرکی در خصوص ورود اجزا و قطعات ماشین تراش افقی از گمرک و ترخیص ماشین آلات توسط شرکت ترخیص کار

[caption id="attachment_4293" align="alignnone" width="1920"]مساله گمرکی در خصوص ورود اجزا و قطعات ماشین تراش افقی از گمرک و ترخیص ماشین آلات توسط شرکت ترخیص کار مساله گمرکی در خصوص ورود اجزا و قطعات ماشین تراش افقی از گمرک و ترخیص ماشین آلات توسط شرکت ترخیص کار[/caption]

در این مقاله سعی داریم درباره ی مساله گمرکی در خصوص ورود اجزا و قطعات ماشین تراش افقی از گمرک و ترخیص ماشین آلات توسط شرکت ترخیص کار نکات مهم ی را بیان نماییم.

الف) مفروضات - شرکت «الف» برای ورود اجزا و قطعات ماشین تراش افقی (Horizonal lathes) ذیل تعرفه (کد ۸۴۶۶۹۳۰۰ با نرخ حقوق ورودی ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده ۸ درصد به شرح جدول پیوست قانون مقررات صادرات و
واردات سال ۱۳۹۳ ثبت سفارش نموده است. نکته: ماشین تراش کامل یا در حکم کامل (قاعده ۲/الف) درذیل تعرفه ۸۴۵۸۱۱۰۰ یا ۸۴۵۸۹۹۰۰ حسب مورد (با کنترل شماره ای یا سایر طبقه بندی می شود .

نکته: ماشین تراش کامل یا در حکم کامل (قاعده ۲/الف) درذیل تعرفه ۸۴۵۸۱۱۰۰ یا ۸۴۵۸۹۹۰۰ حسب مورد (با کنترل شماره ای یا سایر طبقه بندی می شود .

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

برای درک بیشتر جایگاه ماشین تراش افقی واجزا و قطعات آن در جدول تعرفه پیوست مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۳ عین جدول مربوط به خود ماشین و اجزا و قطعات نقل می گردد:

8458ماشین های تراش از جمله دستگاه های متمرکز تراشکاری دورانی برای برداشتن فلز

۸۴۵۸۱۱۰۰

۸۴۵۸۱2۰۰

 

 

۸۴۵۸۹۱۰۰

۸۴۵۸۹۱۰۰

- ماشین تراش افقی

---- با کنترل شماره ای

---- سایر

- سایر با تضمین های تراش

-- با کنترل شماره ای

- سایر

٢- کالای سفارش شده عبارتست از: - ابزارگیر، حدیده گیر خودکار - ابزارهای قلاویز کردن قابل استفاده در ماشین تراش - واشرهای فنری و خاردار فلزی قابل استفاده در ماشین تراش
٣- پس از ورود کالا به کشور (قلمرو گمرکی)، صاحب کالا به گمرک محل نگهداری کالا مراجعه و کالا را که طبق فاکتور همان اقلام مندرج در بند ۲ بالاست، ذیل کد ۸۴۶۶۱۰۰۰ برای ابزارگیر و حدیده گیر خودکار و کد ۸۴۶۶۹۳۰۰ برای اجزا و قطعاتی که منحصرا برای استفاده از ماشین تراش است اظهار می نماید یعنی:

8458اجزا و قطعاتی که معلوم باشند منحصرا یا اساسا با ماشین های شماره های ۸۴۵۶ لغایت
۸۴۶۵ به کار می روند. همچنین قطعه کارگیری ابزارگیر، حدیده گیر خودکار، ادوات تقسیم و سایر متعلقات مخصوص برای ماشین ابزارها، ابزارگیرها برای هر نوع ابزار کردن در دست:

۸۴۶۶۹۱۰۰

۸۴۶۶۹۲۰۰

۸۴۶۶۹۳۰۰

 

 

 

۸۴۶۶۹۱۰۰

۸۴۶۶۹۲۰۰

۸۴۶۶۹۳۰۰

۸۴۶۶۹۴۰۰

ابزارگیر، حدیده گیر خودکار

- قطعه گیر

- ادوات تقسیم و سایر متعلقات مخصوص برای ماشین ابزارها

 

 

- سایر

- برای ماشین های مشمول ۸۴۶۴

-- برای ماشین های مشمول ۸۴۶۵

-برای ماشین های مشمول ۸۴۵۶ لغایت ۸۴۶۱

- برای ماشین های مشمول ۸۴۶۲ یا ۸۴۶۳

 

ردیفنوع کالاکدکالانرخ حقوق ورودی(درصد)مالیات بر ارزش افزوده(درصد)
1ابزارگیر و حدیده گیر خودکار    ۸۴۶۶۱۰۰۰ 4 8
2 ابزارهای قلاویز کردن قابل
استفاده در ماشین تراش
 ۸۴۶۶۹۲۰۰ 4 8
3واشرهای فنری و خاردار برای
ماشین تراش
   ۸۴۶۶۹۳۰۰ 4 8

 

ب) مطلوبست 1- دلایلی که صاحب کالا اقدام به اظهار کالا به شرح جدول ردیف ۳ مفروضات مسئله نموده است. ۲- نحوه برخورد گمرک با اظهار صاحب کالا و دلایلی که برای نپذیرفتن اظهار ولزوم اصلاح آن دارند. ٣- اظهار صاحب کالا درست است یا خلاف و در صورت تخلف چه جریمهای طبق قانون گمرک تعلق میگیرد.

ج) حل مسئله زمینه اول: صاحب کالا متن بخش ۸۴۶۶ (به شرح پانویس صفحات قبل) را طبق مدلول آن «اجزا و قطعات و متفرعاتی که معلوم باشند منحصرا یا جمله با ماشین های تراش بخش ۸۴۵۸ به کار می روند.»

 

در ذیل۸۴۶۶۹۳۰۰ طبقه بندی می شوند و ابزارهای قلاویزکردن و واشرهای فنری وخاردار هردو گروه منحصرا برای استفاده در ماشین تراشید ایراد باقی نمی ماند و باید اظهارنامه تسلیمی از سوی گمرک بذر ماشین تراش هستند، جای گمرک پذیرفته شود

نکات مهم:

1)

طبق قاعده ۱ از قواعد ششگانه طبقه بندی:

قاعده ۱ ... عناوین قسمت ها، فصلها و بخش ها ارزشی جز شناساندن و تسهیل امر مراجعه را ندارند، زيرا طبقه بندی طبق متن شماره ها و یادداشت های مقدماتی قسمت ها و فصلها و در قواعد زیر(قاعده ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶) تا جایی که این قواعد با مندرجات شماره ۴ و یادداشت ها مغايرت نداشته باشند، تعیین گردیده است.»

2)

1.عناوین قسمت ها مثل همین عنوانی که ماشین تراش جزء یکی از دو فصل آن است. یعنی قسمت شانزدهم: «ماشین آلات و وسایل مکانیکی ادوات برقی، اجزا و قطعات آنها، ....

2. عناوین فصلها مثل عنوان فصل ۸۴ به شرح: « راکتورهای هسته ای بخار و آبگرم، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، اجزا و قطعات آن ها

3. عناین بخش ها مثل بخش ۸۴۶۶ به شرح: «أجزا و قطعات ومة معلوم باشند منحصرا یا اساسا با ماشین های بخش های شرح: «راکتورهای هسته ای، دیگهای مکانیکی، اجزا و قطعات آنهاء اجزا و قطعات و متفرعاتی که که بخش های ۸۴۵۶ لغایت ۸۴۶۵ به کار می روند، همچنین .....

 

3)

همانطور که ملاحظه می شود (به پانویس ذیل بند «الف» مسئله هفتم توجه کنید) در هیچ یک از عناوين (جز بخش ۸۴۶۶ که ابزارگیر و حدید گیر خودکار را نام برده) به دو قلم دیگر صورت مسئله یعنی ابزارهای قلاویزکردن و واشرهای فنری و خاردار برای ماشین تراش تصريح نشده است. بنابراین باید متن شماره ای اگر به این دو قلم اشاره دارد آن را بیابیم.

 

4)

صاحب کالا به قاعده ۱ از قواعد ششگانه یا به دقت توجه نکرده یا اصولا { این قاعده را نمی شناسد، زیرا اگر می شناخت و تفاوت عبارات عناوین قسمت ها»، «عناوین فصلها» و «عناوين بخش ها» را با عبارت «متن شماره تشخیص میداد، میدانست که تنها نباید به عناوین قسمت ها، فصل ها و بخش ها تکیه کرد. زیرا طبقه بندی ممکن است در «متن شماره های به عمل آمده باشد.

5)

متن شماره ها: - واشر فنری و واشرهای خاردار و شده (۷۳۱۸۲۱۰۰) ابزارها برای قلاویز کردن یا حدیده کردن ) شده (۸۲۰۷۴۰۰۰) بن ترتیب به نظر می رسد صاحب کالا در اظهار خود مرتکب اشتباه شده باشد.

گزینه دوم: نحوه برخورد گمرک با اظهارصاحب کالا با توجه تصریح قلم 2 و 3  در جدول ذیل بند ۳ صورت مسئله، نپذیرفتن اظهار صاحب کالا و تلقی نمودن آن به تخلف گمرکی است.

نکات مهم:

1)

توجه نکردن به مفاد قاعده ۱ از قواعد ششگانه موجب گردیده است که :| برخلاف متن شماره های: - واشر فنری و واشرهای خاردار ۷۳۱۸۲۱۰۰ حقوق ورودی ۲۲ درصد - ابزارها برای قلاویزيا حدیده کردن ۸۲۰۷۴۰۰۰ حقوق ورودی ۱۰ درصد عناوین بخش ۸۴۶۶ یعنی: اجزا و قطعاتی که معلوم باشند منحصرا یا اساسا با ماشین های شماره ۸۴۵۶ لغایت ۸۴۶۵ به کار می روند ...» را محور طبقه بندی قرار دهند، در حالی که نرخ تعرفه کدهای واشرو ابزارها برای قلاويزيا حدیده کردن بیش از ۴ درصد است.

 

2)

طبق اسناد، کالا عبارت است از:"اجزا و قطعات ماشین تراش افقی "در حالی که این اجزا و قطعات را به طور صریح و شفاف نام نبرده است» چنین اسنادی  "نادرست"محسوب می شوند، یعنی نه خلاف واقع است و نه درست.

وجود همین اسناد نادرست موجب می گردد که کالای اظهار شده را قاچاق محسوب نکنند، بلکه فقط «اظهار خلاف» صورت گرفته که منجر به اخذ مابه التفاوت و اخذ جریمه میگردد.

گزینه سوم: اظهارصاحب کالا خلاف واقع می باشد. یعنی باید علاوه بر پرداخت مابه التفاوت حقوق به ترتیب:

- برای واشرها      18% = (4-22)

- برای ابزارهای قلاویزکردن  6%=(4-10)

- جریمه هم پرداخت شود.

نکات مهم:

1)

 

جریمه تخلفات گمرکی (غیراز قاچاق) حداقل ۱۰ درصد و حداکثرصددرصد مابه التفاوت است، ولی اگر مابه التفاوت بیش از ۵۰ درصد وجوهی باشد که برای کالای مورد ارزیابی پرداخت شده است، این حداقل جریمه ۵۰ درصد خواهد بود.

با توجه به نرخ حقوق ورودی کالای اظهار شده (هرسه قلم ۴ درصد) و نرخ ورودی که باید در خصوص دو رقم از سه رقم اظهار شود، یعنی
1- واشرها ۲۲ درصد

2-ابزار حدیده کردن ۱۰ درصد

حداقل جریمه تخلف گمرکی ۵۰ درصد مابه التفاوت و حداکثر صددرصد مابه التفاوت و منطبق با مفاد تبصره ۱ ذیل ماده ۱۰۸ قانون گمرک مصوب آبان ۱۳۹۰ می باشد.

 

 

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 270 تاريخ : پنجشنبه 21 تير 1397 ساعت: 12:50
برچسب‌ها :

 

مساله گمرکی در خصوص ورود اجزا و قطعات ماشین تراش افقی از گمرک و ترخیص ماشین آلات توسط شرکت ترخیص کار

[caption id="attachment_4293" align="alignnone" width="1920"]مساله گمرکی در خصوص ورود اجزا و قطعات ماشین تراش افقی از گمرک و ترخیص ماشین آلات توسط شرکت ترخیص کار مساله گمرکی در خصوص ورود اجزا و قطعات ماشین تراش افقی از گمرک و ترخیص ماشین آلات توسط شرکت ترخیص کار[/caption]

در این مقاله سعی داریم درباره ی مساله گمرکی در خصوص ورود اجزا و قطعات ماشین تراش افقی از گمرک و ترخیص ماشین آلات توسط شرکت ترخیص کار نکات مهم ی را بیان نماییم.

الف) مفروضات - شرکت «الف» برای ورود اجزا و قطعات ماشین تراش افقی (Horizonal lathes) ذیل تعرفه (کد ۸۴۶۶۹۳۰۰ با نرخ حقوق ورودی ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده ۸ درصد به شرح جدول پیوست قانون مقررات صادرات و
واردات سال ۱۳۹۳ ثبت سفارش نموده است. نکته: ماشین تراش کامل یا در حکم کامل (قاعده ۲/الف) درذیل تعرفه ۸۴۵۸۱۱۰۰ یا ۸۴۵۸۹۹۰۰ حسب مورد (با کنترل شماره ای یا سایر طبقه بندی می شود .

نکته: ماشین تراش کامل یا در حکم کامل (قاعده ۲/الف) درذیل تعرفه ۸۴۵۸۱۱۰۰ یا ۸۴۵۸۹۹۰۰ حسب مورد (با کنترل شماره ای یا سایر طبقه بندی می شود .

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

برای درک بیشتر جایگاه ماشین تراش افقی واجزا و قطعات آن در جدول تعرفه پیوست مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۳ عین جدول مربوط به خود ماشین و اجزا و قطعات نقل می گردد:

8458ماشین های تراش از جمله دستگاه های متمرکز تراشکاری دورانی برای برداشتن فلز

۸۴۵۸۱۱۰۰

۸۴۵۸۱2۰۰

 

 

۸۴۵۸۹۱۰۰

۸۴۵۸۹۱۰۰

- ماشین تراش افقی

---- با کنترل شماره ای

---- سایر

- سایر با تضمین های تراش

-- با کنترل شماره ای

- سایر

٢- کالای سفارش شده عبارتست از: - ابزارگیر، حدیده گیر خودکار - ابزارهای قلاویز کردن قابل استفاده در ماشین تراش - واشرهای فنری و خاردار فلزی قابل استفاده در ماشین تراش
٣- پس از ورود کالا به کشور (قلمرو گمرکی)، صاحب کالا به گمرک محل نگهداری کالا مراجعه و کالا را که طبق فاکتور همان اقلام مندرج در بند ۲ بالاست، ذیل کد ۸۴۶۶۱۰۰۰ برای ابزارگیر و حدیده گیر خودکار و کد ۸۴۶۶۹۳۰۰ برای اجزا و قطعاتی که منحصرا برای استفاده از ماشین تراش است اظهار می نماید یعنی:

8458اجزا و قطعاتی که معلوم باشند منحصرا یا اساسا با ماشین های شماره های ۸۴۵۶ لغایت
۸۴۶۵ به کار می روند. همچنین قطعه کارگیری ابزارگیر، حدیده گیر خودکار، ادوات تقسیم و سایر متعلقات مخصوص برای ماشین ابزارها، ابزارگیرها برای هر نوع ابزار کردن در دست:

۸۴۶۶۹۱۰۰

۸۴۶۶۹۲۰۰

۸۴۶۶۹۳۰۰

 

 

 

۸۴۶۶۹۱۰۰

۸۴۶۶۹۲۰۰

۸۴۶۶۹۳۰۰

۸۴۶۶۹۴۰۰

ابزارگیر، حدیده گیر خودکار

- قطعه گیر

- ادوات تقسیم و سایر متعلقات مخصوص برای ماشین ابزارها

 

 

- سایر

- برای ماشین های مشمول ۸۴۶۴

-- برای ماشین های مشمول ۸۴۶۵

-برای ماشین های مشمول ۸۴۵۶ لغایت ۸۴۶۱

- برای ماشین های مشمول ۸۴۶۲ یا ۸۴۶۳

 

ردیفنوع کالاکدکالانرخ حقوق ورودی(درصد)مالیات بر ارزش افزوده(درصد)
1ابزارگیر و حدیده گیر خودکار    ۸۴۶۶۱۰۰۰ 4 8
2 ابزارهای قلاویز کردن قابل
استفاده در ماشین تراش
 ۸۴۶۶۹۲۰۰ 4 8
3واشرهای فنری و خاردار برای
ماشین تراش
   ۸۴۶۶۹۳۰۰ 4 8

 

ب) مطلوبست 1- دلایلی که صاحب کالا اقدام به اظهار کالا به شرح جدول ردیف ۳ مفروضات مسئله نموده است. ۲- نحوه برخورد گمرک با اظهار صاحب کالا و دلایلی که برای نپذیرفتن اظهار ولزوم اصلاح آن دارند. ٣- اظهار صاحب کالا درست است یا خلاف و در صورت تخلف چه جریمهای طبق قانون گمرک تعلق میگیرد.

ج) حل مسئله زمینه اول: صاحب کالا متن بخش ۸۴۶۶ (به شرح پانویس صفحات قبل) را طبق مدلول آن «اجزا و قطعات و متفرعاتی که معلوم باشند منحصرا یا جمله با ماشین های تراش بخش ۸۴۵۸ به کار می روند.»

 

در ذیل۸۴۶۶۹۳۰۰ طبقه بندی می شوند و ابزارهای قلاویزکردن و واشرهای فنری وخاردار هردو گروه منحصرا برای استفاده در ماشین تراشید ایراد باقی نمی ماند و باید اظهارنامه تسلیمی از سوی گمرک بذر ماشین تراش هستند، جای گمرک پذیرفته شود

نکات مهم:

1)

طبق قاعده ۱ از قواعد ششگانه طبقه بندی:

قاعده ۱ ... عناوین قسمت ها، فصلها و بخش ها ارزشی جز شناساندن و تسهیل امر مراجعه را ندارند، زيرا طبقه بندی طبق متن شماره ها و یادداشت های مقدماتی قسمت ها و فصلها و در قواعد زیر(قاعده ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶) تا جایی که این قواعد با مندرجات شماره ۴ و یادداشت ها مغايرت نداشته باشند، تعیین گردیده است.»

2)

1.عناوین قسمت ها مثل همین عنوانی که ماشین تراش جزء یکی از دو فصل آن است. یعنی قسمت شانزدهم: «ماشین آلات و وسایل مکانیکی ادوات برقی، اجزا و قطعات آنها، ....

2. عناوین فصلها مثل عنوان فصل ۸۴ به شرح: « راکتورهای هسته ای بخار و آبگرم، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، اجزا و قطعات آن ها

3. عناین بخش ها مثل بخش ۸۴۶۶ به شرح: «أجزا و قطعات ومة معلوم باشند منحصرا یا اساسا با ماشین های بخش های شرح: «راکتورهای هسته ای، دیگهای مکانیکی، اجزا و قطعات آنهاء اجزا و قطعات و متفرعاتی که که بخش های ۸۴۵۶ لغایت ۸۴۶۵ به کار می روند، همچنین .....

 

3)

همانطور که ملاحظه می شود (به پانویس ذیل بند «الف» مسئله هفتم توجه کنید) در هیچ یک از عناوين (جز بخش ۸۴۶۶ که ابزارگیر و حدید گیر خودکار را نام برده) به دو قلم دیگر صورت مسئله یعنی ابزارهای قلاویزکردن و واشرهای فنری و خاردار برای ماشین تراش تصريح نشده است. بنابراین باید متن شماره ای اگر به این دو قلم اشاره دارد آن را بیابیم.

 

4)

صاحب کالا به قاعده ۱ از قواعد ششگانه یا به دقت توجه نکرده یا اصولا { این قاعده را نمی شناسد، زیرا اگر می شناخت و تفاوت عبارات عناوین قسمت ها»، «عناوین فصلها» و «عناوين بخش ها» را با عبارت «متن شماره تشخیص میداد، میدانست که تنها نباید به عناوین قسمت ها، فصل ها و بخش ها تکیه کرد. زیرا طبقه بندی ممکن است در «متن شماره های به عمل آمده باشد.

5)

متن شماره ها: - واشر فنری و واشرهای خاردار و شده (۷۳۱۸۲۱۰۰) ابزارها برای قلاویز کردن یا حدیده کردن ) شده (۸۲۰۷۴۰۰۰) بن ترتیب به نظر می رسد صاحب کالا در اظهار خود مرتکب اشتباه شده باشد.

گزینه دوم: نحوه برخورد گمرک با اظهارصاحب کالا با توجه تصریح قلم 2 و 3  در جدول ذیل بند ۳ صورت مسئله، نپذیرفتن اظهار صاحب کالا و تلقی نمودن آن به تخلف گمرکی است.

نکات مهم:

1)

توجه نکردن به مفاد قاعده ۱ از قواعد ششگانه موجب گردیده است که :| برخلاف متن شماره های: - واشر فنری و واشرهای خاردار ۷۳۱۸۲۱۰۰ حقوق ورودی ۲۲ درصد - ابزارها برای قلاویزيا حدیده کردن ۸۲۰۷۴۰۰۰ حقوق ورودی ۱۰ درصد عناوین بخش ۸۴۶۶ یعنی: اجزا و قطعاتی که معلوم باشند منحصرا یا اساسا با ماشین های شماره ۸۴۵۶ لغایت ۸۴۶۵ به کار می روند ...» را محور طبقه بندی قرار دهند، در حالی که نرخ تعرفه کدهای واشرو ابزارها برای قلاويزيا حدیده کردن بیش از ۴ درصد است.

 

2)

طبق اسناد، کالا عبارت است از:"اجزا و قطعات ماشین تراش افقی "در حالی که این اجزا و قطعات را به طور صریح و شفاف نام نبرده است» چنین اسنادی  "نادرست"محسوب می شوند، یعنی نه خلاف واقع است و نه درست.

وجود همین اسناد نادرست موجب می گردد که کالای اظهار شده را قاچاق محسوب نکنند، بلکه فقط «اظهار خلاف» صورت گرفته که منجر به اخذ مابه التفاوت و اخذ جریمه میگردد.

گزینه سوم: اظهارصاحب کالا خلاف واقع می باشد. یعنی باید علاوه بر پرداخت مابه التفاوت حقوق به ترتیب:

- برای واشرها      18% = (4-22)

- برای ابزارهای قلاویزکردن  6%=(4-10)

- جریمه هم پرداخت شود.

نکات مهم:

1)

 

جریمه تخلفات گمرکی (غیراز قاچاق) حداقل ۱۰ درصد و حداکثرصددرصد مابه التفاوت است، ولی اگر مابه التفاوت بیش از ۵۰ درصد وجوهی باشد که برای کالای مورد ارزیابی پرداخت شده است، این حداقل جریمه ۵۰ درصد خواهد بود.

با توجه به نرخ حقوق ورودی کالای اظهار شده (هرسه قلم ۴ درصد) و نرخ ورودی که باید در خصوص دو رقم از سه رقم اظهار شود، یعنی
1- واشرها ۲۲ درصد

2-ابزار حدیده کردن ۱۰ درصد

حداقل جریمه تخلف گمرکی ۵۰ درصد مابه التفاوت و حداکثر صددرصد مابه التفاوت و منطبق با مفاد تبصره ۱ ذیل ماده ۱۰۸ قانون گمرک مصوب آبان ۱۳۹۰ می باشد.

 

 

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 258 تاريخ : سه شنبه 19 تير 1397 ساعت: 11:37
برچسب‌ها :

ثبت سفارش و واردات ماشین آلات و ترخیص آن از گمرک توسط ترخیص کار

[caption id="attachment_4230" align="alignnone" width="674"]ثبت سفارش و واردات ماشین آلات و ترخیص آن از گمرک توسط ترخیص کار ثبت سفارش و واردات ماشین آلات و ترخیص آن از گمرک توسط ترخیص کار[/caption]

در این مقاله سعی داریم نکات مهم پیرامون ثبت سفارش و واردات ماشین آلات و ترخیص آن از گمرک توسط ترخیص کار گمرکی را بیان نماییم.

الف) مفروضات ١- کالای مورد نظر برای ورود، اجزاء و قطعات کامل تشکیل دهنده یک واحد
تولید سیمان با ظرفیت ۱۰ میلیون تن در سال است که به موجب اعتبار اسنادی تقسیم پذیری به نفع طرف خارجی (فروشنده) در مبدأ A باز شده است. طبق شرایط قرارداد، بخشی از کالا از کشور A و ساخت همین کشور، بخشی از کشور B ساخت این کشور و مابقی کالا از کشورهای E
, D , C و ساخت این کشورها ظرف یک سال از تاریخ افتتاح اعتبار به تدریج وارد کشور می شوند. ۲- اولین محموله دو ماه بعد از تاریخ افتتاح اعتبار از مبدأكشور A از طریق مرز هوایی وارد می شود که شامل قسمت های الکترونیکی و دستگاه های برقی، نقشه ها و همانند است. این مقدار از مجموعه معادل ۲۰ درصد کل اعتبار را تشکیل میدهد. ٣- دومین محموله پنج ماه بعد از افتتاح اعتبار از طریق گمرک بندرعباس و
از مبدأكشور B وارد می شود که ارزش آن معادل ۳۰ درصد کل اعتبار است. ۴- سومین محموله از مبدأ کشور C دو ماه بعد از افتتاح اعتبار از طریق مرز
زمینی وارد و در گمرک تهران تخلیه و تحویل می شود. ارزش این محموله ۲۰ درصد کل اعتبار است.

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

۵- چهارمین محموله ۴۵ روز از تاریخ افتتاح اعتبار از مبدأ کشور Dانا
بندر عباس وارد می شود، ارزش محموله ۲۰ درصد کل اعتبار است ۶- پنجمین محموله از کشور E هشت ماه بعد از افتتاح اعتبار به گمرک بندر
عباس می رسد. ارزش آن ۱۰ درصد کل اعتبار است. ۷- نرخ حقوق ورودی ماشین آلات خط تولید سیمان ۴ درصد. ۸- نرخ حقوق ورودی محموله های پنجگانه به ترتیب: - محموله اول از مبدأ A
۲۵ درصد - محموله دوم از مبدأB
۱۵ درصد - محموله سوم از مبدأ C
۲۰ درصد - محموله چهارم از مبدأD
۱۸ درصد - محموله پنجم از مبدأ E
۱۰ درصد
ب) مطلوبست - بهترین گزینه برای اظهار کالا ی موضوع اعتبار اسنادی تقسیم پذیر موصوف (واحد تولید سیمان به طوری که از کمترین نرخ حقوق ورودی متعلق که طبق جدول تعرفه ضمیمه مقررات برای این ماشین آلات مقرر گردیده استفاده شود. - در صورت امکان راجع به احتمال معافیت حقوق ورودی نیز ارایه طریق شود
ج) حل مسئله گزینه اول: واردات ماشین آلات خط تولید به تشخیص وزارت صنعت معدن و تجارت توسط واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مجاز از پرداخت حقوق ورودی معاف هستند.

نکات مهم:

1-احراز یک واحد خط تولید از لحاظ اسناد و مدارک مربوط به ورود (عمدتا پروانه گمرک)، امکان پذیر است. بنابراین در صورت وارد شدن کلیه قطعات مربوط به ماشین آلات خط تولید مثلا واحد تولید سیمان در این مسئله، مدارک یا اسنادی لازم است تا هم از لحاظ گمرک و هم مرجع تشخیص و اعطای معافیت قابل تشخیص باشد.

2-مرجع صادرکننده حکم معافیت به اسناد گمرکی دایر به احراز ماشین ها و دستگاه های خط تولید توجه دارد تا مطمئن شود آنچه به عنوان ماشین آلات خط تولید اظهار شده و ترخیص گردیده یا میگردد، قطعات یا لوازم به اصطلاح یدکی برای جایگزین کردن در خط تولید نباشد.

3-منظور از اسناد گمرکی پروانه گمرکی است که به عنوان اسناد مثبته گمرکی شناخته می شود.

4-با استفاده از مندرجات تبصره ۱ ماده ۶۰ آیین نامه گمرک به شرح زیر: تبصره ۱- کالای موضوع یک گشایش اعتبار یا سیاهه خرید (خرید واحد) که طی بارنامه های متعدد حمل می شود، قابل اظهار به موجب یک اظهارنامه می باشد.» می شود آن را به اعتبار اسنادی که یک شرکت برای خرید و ورود ماشین آلات خط تولید نزد بانک باز می کند، حتی اگر اعتبار بنا به ماهیت قرارداد و لزوم سفارش ساخت و تحویل توسط فروشنده به چند تولیدکننده در چند کشور تقسیم شود (اعتبار اسنادی تقسیم پذیر) تعمیم داد و در خصوص مقصد محصولات وارده، به چند گمرک خانه مقصد متصل کرد.

5-گمرک ایران در راستای ساده سازی تشریفات گمرکی و تسهیل واردات با استفاده از شیوه های انجام فرآیند ترخیص، آمادگی آن را دارد که اجازه دهد اجزای تشکیل دهنده ماشین آلات خط تولید که جداگانه وارد می شوند با یک کد هشت رقمی با تسلیم اظهارنامه های مربوط به هریک از گمرکات اظهارو ارزیابی شود.

6-اظهار قسمت های تشکیل دهنده یک خط تولید کامل که به تدریج از مبادی مختلف از طریق دریا، زمین یا هوایی به گمرکات مختلف در بنادر، فرودگاه ها و داخل کشور می رسند با هماهنگی گمرک ایران و در جریان قرار گرفتن گمرکات اجرایی تحت تعرفه یا کد ماشین آلات خط تولید که نرخ تعرفه آن در جدول ضمیمه مقررات صادرات و واردات معمولا چهار درصد است، طبقه بندی می شوند. بدیهی است در هر مورد دستگاه ها و قطعات و تجهیزات موضوع هر اظهارنامه با انطباق نقشه فنی ماشین آلات خط تولید با اسنادی که پیوست اظهارنامه می شود می توان اطمینان حاصل کرد که: اولا: خط تولید وارد شده است نه قطعات ثانيا: اگر لوازم و قطعات اضافی در کنار ماشین آلات وارده شده است شمول معافیت نمی گردد.

7-چگونه می توان این قطعات که به صورت مجزاء از مبادی مختلف حمل و به گمرکات مختلف در مقصد تحویل شده است، صرف اینکه از محل یک اعتبار یا L / C می باشند، به عنوان یک واحد کامل سوار شده (خط تولید سیمان) تلقی نمود، در حالی که در تمام کتاب تعرفه معمولا قطعات مجزا دارای کد مربوط به خود هستند و کالای سوار شده (CBU) یا کامل دارای کد مستقل است و بعضا قطعات برقی، دستگاه های اندازه گیری، لوازم لوله کشی و بسیاری اجزاء تشکیل دهنده یک واحد کامل کدهای مستقل و جداگانه ای دارند. پاسخ این پرسش بسیار مهم را باید در متن قاعده (۲/ الف) از قواعد ششگانه نمانکلاتور HS يافت.

8-قاعد ۲/ الف) این قاعده خود دو جزء دارد:
- جزء اول مربوط به اشیای غیرکامل یا تمام نشده است. - جزء دوم اشیای عرضه شده به صورت پیاده شده یا سوار نشده، اعم از |
کامل یا غیرکامل با توجه به صورت مسئله: واحد کامل کارخانه تولید سیمان موضوع یک اعتبار اسنادی به صورت قطعات در پنج بارنامه از مبادی مختلف به مقاصد پنجگانه ( A
, B , C , D , E ) در کشور رسیده است و قرار است با هم عرضه شوند، بنابراین با رعایت:
- کامل بودن - به صورت پیاده
- با هم عرضه شدن سوار کردن اجزاء و قطعات منفصله به کمک وسایل ساده مثل پیچ، پیچ و مهره ، بست و غیره، پرچ کردن، جوش دادن و نظایر آنها. اظهار نمود. می توان همه را با یک کد مربوط به ماشین آلات کامل خط تولید سیمان اظهار نمود.

نکته: منظور از «با هم عرضه شدن این است که در نهایت معلوم گردد
تشکیل یک خط تولید، ثابت و نصب شده در محل معین را داده است، به طوری که مورد تأیید متولی صنعت و مرجع صادرکننده معافیت قرار گیرد.

9-همانطور که در قاعد (۲/ الف) تصریح شده است، برای طبقه بندی اجزا و قطعات هرشیایی (در اینجا کارخانه سیمان وقتی می تواند در ذیل کد شيء اصلی قرار گیرد که علاوه بر سایر شروط «با هم عرضه شوند» یعنی اجزا و قطعات حقیقتا برای سوار کردن و تبدیل به یک شیء واحد باشد، نه اینکه جدا جدا عرضه شوند (مثلا در بازار داخلی برای هر بخش یا قطعه معین مشتری معین وجود دارد) یا به صورت لوازم یدکی عرضه شوند.

10-تعبیر آسان از مفهوم و معنای «با هم عرضه شدن» این است که اجزا و قطعات یک شی مثلا همین (ماشین آلات خط تولید سیمان) به صورت عملی در جای معینی نصب و آماده بهره برداری شود.

 

11-برعکس، اجزا و قطعاتی که به طور کامل از محل یک اعتبار با هم یا به تدریج وارد کشور می شوند، اگر قرار نباشد که برای برپایی یک واحد تولیدی استفاده شوند، بلکه برای عرضه به صورت مجزا در نظر گرفته شده اند، نمی توان با هم عرضه شده » تلقی شوند.

گزینه دوم: جلب موافقت گمرک به قبول پنج فقره اظهارنامه در گمرکات مقصد
بارنامه با یک کد هشت رقمی واحد، مربوط به ماشین آلات تولید سیمان برای قسمت های مختلف تشکیل دهنده یک دستگاه یا واحد کامل تولید سیمان با استفاده از صورت ریز مربوط به هر محموله و تطبیق آنها رده بندی کلی ماشین آلات که به طور کامل وارد شده، احرازمی قطعاتی اضافی وجود دارد از شمول معافیت خارج می باشد. او عرضه شدن آنها با متولی صنعت است که احکام معافیت مو «غ» ماده ۱۱۹ قانون گمرک را صادر می نمایند.

 

نکات مهم

1-نقشه ها و اسنادی که در خصوص واردات ماشین آلات یک پروژه مثل ماشین آلات تولید سیمان موضوع این مسئله وجود دارد، به علاوه فهرست ریزکالا (اجزا و قطعات و دستگاه های مربوطه) امکان تطبیق با اسناد هر محموله که جداگانه اظهار می شود را مسیر می سازد که به این ترتیب معلوم می شود که ماشین آلات کامل خط تولید هستند با صرفا به عنوان قطعات یدکی و جایگزین عرضه می شوند

2-حسن قاعده (۲/الف) این است که واردکننده را بی نیاز از تنظیم اظهارنامه ؟
شلف و نرخ های متفاوت و در نتیجه طولانی شدن فرآیند ترخیص نموده و امکان استفاده از معافیت هایی نظیر همین معافیت بند بين معافيت بند «غ» ماده ۱۱۹ قانون گمرک را هم فراهم می سازد.

استفاده از قاعده (۲/الف) نه تنها برای مواردی است که بحث معافیت با کمترین نرخ حقوق ورودی مطرح است، بلکه ساده و آسان شدن تنظیم اظهارنامه و اظهار کالا تحت یک کد هشت رقمی به جای چندیا چندین د را در بردارد.

جمع بندی اول: بهترین گزینه این است که اجازه داده شود با یک فقره اظهارنامه برای کل
محموله ها اظهار صورت پذیرد و نتایج ارزیابی و ترخیص هرمحموله برای
کنترل نهایی جداگانه گزارش شود. دوم: برای استفاده از معافیت و صدور حکم از سوی وزارت صنعت، معدن
و تجارت باید معلوم گردد که چه اجزا و قطعاتی تولید داخل دارند یا کدام یک از آنها تولید داخل ندارند، زیرا اعطای معافیت به شرط عدم
ساخت در داخل امکان پذیر است. سوم: از مجموع قطعات ، اجزا، وسایل و دستگاه هایی که تشکیل یک واحد
کامل تولید سیمان را می دهند، ممکن است درصد معینی که تولید داخل
دارند در حکم معافيت مستثنی شود. چهارم: صرف نظر از اعطای معافیت، قرار گرفتن كل محموله (پنج فقره
واردات) اظهارنامه های پنج گانه ذیل یک گد هشت رقمی واحد، به عنوان ماشین آلات خط تولید به استناد از قاعده (۲/الف) امکان استفاده از کمترین نرخ حقوق ورودی را که معمولا ۴ درصد ارزش است فراهم می سازد.

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 274 تاريخ : يکشنبه 17 تير 1397 ساعت: 11:45
برچسب‌ها :

ثبت سفارش و واردات ماشین آلات و ترخیص آن از گمرک توسط ترخیص کار

[caption id="attachment_4230" align="alignnone" width="674"]ثبت سفارش و واردات ماشین آلات و ترخیص آن از گمرک توسط ترخیص کار ثبت سفارش و واردات ماشین آلات و ترخیص آن از گمرک توسط ترخیص کار[/caption]

در این مقاله سعی داریم نکات مهم پیرامون ثبت سفارش و واردات ماشین آلات و ترخیص آن از گمرک توسط ترخیص کار گمرکی را بیان نماییم.

الف) مفروضات ١- کالای مورد نظر برای ورود، اجزاء و قطعات کامل تشکیل دهنده یک واحد
تولید سیمان با ظرفیت ۱۰ میلیون تن در سال است که به موجب اعتبار اسنادی تقسیم پذیری به نفع طرف خارجی (فروشنده) در مبدأ A باز شده است. طبق شرایط قرارداد، بخشی از کالا از کشور A و ساخت همین کشور، بخشی از کشور B ساخت این کشور و مابقی کالا از کشورهای E
, D , C و ساخت این کشورها ظرف یک سال از تاریخ افتتاح اعتبار به تدریج وارد کشور می شوند. ۲- اولین محموله دو ماه بعد از تاریخ افتتاح اعتبار از مبدأكشور A از طریق مرز هوایی وارد می شود که شامل قسمت های الکترونیکی و دستگاه های برقی، نقشه ها و همانند است. این مقدار از مجموعه معادل ۲۰ درصد کل اعتبار را تشکیل میدهد. ٣- دومین محموله پنج ماه بعد از افتتاح اعتبار از طریق گمرک بندرعباس و
از مبدأكشور B وارد می شود که ارزش آن معادل ۳۰ درصد کل اعتبار است. ۴- سومین محموله از مبدأ کشور C دو ماه بعد از افتتاح اعتبار از طریق مرز
زمینی وارد و در گمرک تهران تخلیه و تحویل می شود. ارزش این محموله ۲۰ درصد کل اعتبار است.

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

۵- چهارمین محموله ۴۵ روز از تاریخ افتتاح اعتبار از مبدأ کشور Dانا
بندر عباس وارد می شود، ارزش محموله ۲۰ درصد کل اعتبار است ۶- پنجمین محموله از کشور E هشت ماه بعد از افتتاح اعتبار به گمرک بندر
عباس می رسد. ارزش آن ۱۰ درصد کل اعتبار است. ۷- نرخ حقوق ورودی ماشین آلات خط تولید سیمان ۴ درصد. ۸- نرخ حقوق ورودی محموله های پنجگانه به ترتیب: - محموله اول از مبدأ A
۲۵ درصد - محموله دوم از مبدأB
۱۵ درصد - محموله سوم از مبدأ C
۲۰ درصد - محموله چهارم از مبدأD
۱۸ درصد - محموله پنجم از مبدأ E
۱۰ درصد
ب) مطلوبست - بهترین گزینه برای اظهار کالا ی موضوع اعتبار اسنادی تقسیم پذیر موصوف (واحد تولید سیمان به طوری که از کمترین نرخ حقوق ورودی متعلق که طبق جدول تعرفه ضمیمه مقررات برای این ماشین آلات مقرر گردیده استفاده شود. - در صورت امکان راجع به احتمال معافیت حقوق ورودی نیز ارایه طریق شود
ج) حل مسئله گزینه اول: واردات ماشین آلات خط تولید به تشخیص وزارت صنعت معدن و تجارت توسط واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مجاز از پرداخت حقوق ورودی معاف هستند.

نکات مهم:

1-احراز یک واحد خط تولید از لحاظ اسناد و مدارک مربوط به ورود (عمدتا پروانه گمرک)، امکان پذیر است. بنابراین در صورت وارد شدن کلیه قطعات مربوط به ماشین آلات خط تولید مثلا واحد تولید سیمان در این مسئله، مدارک یا اسنادی لازم است تا هم از لحاظ گمرک و هم مرجع تشخیص و اعطای معافیت قابل تشخیص باشد.

2-مرجع صادرکننده حکم معافیت به اسناد گمرکی دایر به احراز ماشین ها و دستگاه های خط تولید توجه دارد تا مطمئن شود آنچه به عنوان ماشین آلات خط تولید اظهار شده و ترخیص گردیده یا میگردد، قطعات یا لوازم به اصطلاح یدکی برای جایگزین کردن در خط تولید نباشد.

3-منظور از اسناد گمرکی پروانه گمرکی است که به عنوان اسناد مثبته گمرکی شناخته می شود.

4-با استفاده از مندرجات تبصره ۱ ماده ۶۰ آیین نامه گمرک به شرح زیر: تبصره ۱- کالای موضوع یک گشایش اعتبار یا سیاهه خرید (خرید واحد) که طی بارنامه های متعدد حمل می شود، قابل اظهار به موجب یک اظهارنامه می باشد.» می شود آن را به اعتبار اسنادی که یک شرکت برای خرید و ورود ماشین آلات خط تولید نزد بانک باز می کند، حتی اگر اعتبار بنا به ماهیت قرارداد و لزوم سفارش ساخت و تحویل توسط فروشنده به چند تولیدکننده در چند کشور تقسیم شود (اعتبار اسنادی تقسیم پذیر) تعمیم داد و در خصوص مقصد محصولات وارده، به چند گمرک خانه مقصد متصل کرد.

5-گمرک ایران در راستای ساده سازی تشریفات گمرکی و تسهیل واردات با استفاده از شیوه های انجام فرآیند ترخیص، آمادگی آن را دارد که اجازه دهد اجزای تشکیل دهنده ماشین آلات خط تولید که جداگانه وارد می شوند با یک کد هشت رقمی با تسلیم اظهارنامه های مربوط به هریک از گمرکات اظهارو ارزیابی شود.

6-اظهار قسمت های تشکیل دهنده یک خط تولید کامل که به تدریج از مبادی مختلف از طریق دریا، زمین یا هوایی به گمرکات مختلف در بنادر، فرودگاه ها و داخل کشور می رسند با هماهنگی گمرک ایران و در جریان قرار گرفتن گمرکات اجرایی تحت تعرفه یا کد ماشین آلات خط تولید که نرخ تعرفه آن در جدول ضمیمه مقررات صادرات و واردات معمولا چهار درصد است، طبقه بندی می شوند. بدیهی است در هر مورد دستگاه ها و قطعات و تجهیزات موضوع هر اظهارنامه با انطباق نقشه فنی ماشین آلات خط تولید با اسنادی که پیوست اظهارنامه می شود می توان اطمینان حاصل کرد که: اولا: خط تولید وارد شده است نه قطعات ثانيا: اگر لوازم و قطعات اضافی در کنار ماشین آلات وارده شده است شمول معافیت نمی گردد.

7-چگونه می توان این قطعات که به صورت مجزاء از مبادی مختلف حمل و به گمرکات مختلف در مقصد تحویل شده است، صرف اینکه از محل یک اعتبار یا L / C می باشند، به عنوان یک واحد کامل سوار شده (خط تولید سیمان) تلقی نمود، در حالی که در تمام کتاب تعرفه معمولا قطعات مجزا دارای کد مربوط به خود هستند و کالای سوار شده (CBU) یا کامل دارای کد مستقل است و بعضا قطعات برقی، دستگاه های اندازه گیری، لوازم لوله کشی و بسیاری اجزاء تشکیل دهنده یک واحد کامل کدهای مستقل و جداگانه ای دارند. پاسخ این پرسش بسیار مهم را باید در متن قاعده (۲/ الف) از قواعد ششگانه نمانکلاتور HS يافت.

8-قاعد ۲/ الف) این قاعده خود دو جزء دارد:
- جزء اول مربوط به اشیای غیرکامل یا تمام نشده است. - جزء دوم اشیای عرضه شده به صورت پیاده شده یا سوار نشده، اعم از |
کامل یا غیرکامل با توجه به صورت مسئله: واحد کامل کارخانه تولید سیمان موضوع یک اعتبار اسنادی به صورت قطعات در پنج بارنامه از مبادی مختلف به مقاصد پنجگانه ( A
, B , C , D , E ) در کشور رسیده است و قرار است با هم عرضه شوند، بنابراین با رعایت:
- کامل بودن - به صورت پیاده
- با هم عرضه شدن سوار کردن اجزاء و قطعات منفصله به کمک وسایل ساده مثل پیچ، پیچ و مهره ، بست و غیره، پرچ کردن، جوش دادن و نظایر آنها. اظهار نمود. می توان همه را با یک کد مربوط به ماشین آلات کامل خط تولید سیمان اظهار نمود.

نکته: منظور از «با هم عرضه شدن این است که در نهایت معلوم گردد
تشکیل یک خط تولید، ثابت و نصب شده در محل معین را داده است، به طوری که مورد تأیید متولی صنعت و مرجع صادرکننده معافیت قرار گیرد.

9-همانطور که در قاعد (۲/ الف) تصریح شده است، برای طبقه بندی اجزا و قطعات هرشیایی (در اینجا کارخانه سیمان وقتی می تواند در ذیل کد شيء اصلی قرار گیرد که علاوه بر سایر شروط «با هم عرضه شوند» یعنی اجزا و قطعات حقیقتا برای سوار کردن و تبدیل به یک شیء واحد باشد، نه اینکه جدا جدا عرضه شوند (مثلا در بازار داخلی برای هر بخش یا قطعه معین مشتری معین وجود دارد) یا به صورت لوازم یدکی عرضه شوند.

10-تعبیر آسان از مفهوم و معنای «با هم عرضه شدن» این است که اجزا و قطعات یک شی مثلا همین (ماشین آلات خط تولید سیمان) به صورت عملی در جای معینی نصب و آماده بهره برداری شود.

 

11-برعکس، اجزا و قطعاتی که به طور کامل از محل یک اعتبار با هم یا به تدریج وارد کشور می شوند، اگر قرار نباشد که برای برپایی یک واحد تولیدی استفاده شوند، بلکه برای عرضه به صورت مجزا در نظر گرفته شده اند، نمی توان با هم عرضه شده » تلقی شوند.

گزینه دوم: جلب موافقت گمرک به قبول پنج فقره اظهارنامه در گمرکات مقصد
بارنامه با یک کد هشت رقمی واحد، مربوط به ماشین آلات تولید سیمان برای قسمت های مختلف تشکیل دهنده یک دستگاه یا واحد کامل تولید سیمان با استفاده از صورت ریز مربوط به هر محموله و تطبیق آنها رده بندی کلی ماشین آلات که به طور کامل وارد شده، احرازمی قطعاتی اضافی وجود دارد از شمول معافیت خارج می باشد. او عرضه شدن آنها با متولی صنعت است که احکام معافیت مو «غ» ماده ۱۱۹ قانون گمرک را صادر می نمایند.

 

نکات مهم

1-نقشه ها و اسنادی که در خصوص واردات ماشین آلات یک پروژه مثل ماشین آلات تولید سیمان موضوع این مسئله وجود دارد، به علاوه فهرست ریزکالا (اجزا و قطعات و دستگاه های مربوطه) امکان تطبیق با اسناد هر محموله که جداگانه اظهار می شود را مسیر می سازد که به این ترتیب معلوم می شود که ماشین آلات کامل خط تولید هستند با صرفا به عنوان قطعات یدکی و جایگزین عرضه می شوند

2-حسن قاعده (۲/الف) این است که واردکننده را بی نیاز از تنظیم اظهارنامه ؟
شلف و نرخ های متفاوت و در نتیجه طولانی شدن فرآیند ترخیص نموده و امکان استفاده از معافیت هایی نظیر همین معافیت بند بين معافيت بند «غ» ماده ۱۱۹ قانون گمرک را هم فراهم می سازد.

استفاده از قاعده (۲/الف) نه تنها برای مواردی است که بحث معافیت با کمترین نرخ حقوق ورودی مطرح است، بلکه ساده و آسان شدن تنظیم اظهارنامه و اظهار کالا تحت یک کد هشت رقمی به جای چندیا چندین د را در بردارد.

جمع بندی اول: بهترین گزینه این است که اجازه داده شود با یک فقره اظهارنامه برای کل
محموله ها اظهار صورت پذیرد و نتایج ارزیابی و ترخیص هرمحموله برای
کنترل نهایی جداگانه گزارش شود. دوم: برای استفاده از معافیت و صدور حکم از سوی وزارت صنعت، معدن
و تجارت باید معلوم گردد که چه اجزا و قطعاتی تولید داخل دارند یا کدام یک از آنها تولید داخل ندارند، زیرا اعطای معافیت به شرط عدم
ساخت در داخل امکان پذیر است. سوم: از مجموع قطعات ، اجزا، وسایل و دستگاه هایی که تشکیل یک واحد
کامل تولید سیمان را می دهند، ممکن است درصد معینی که تولید داخل
دارند در حکم معافيت مستثنی شود. چهارم: صرف نظر از اعطای معافیت، قرار گرفتن كل محموله (پنج فقره
واردات) اظهارنامه های پنج گانه ذیل یک گد هشت رقمی واحد، به عنوان ماشین آلات خط تولید به استناد از قاعده (۲/الف) امکان استفاده از کمترین نرخ حقوق ورودی را که معمولا ۴ درصد ارزش است فراهم می سازد.

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 287 تاريخ : شنبه 16 تير 1397 ساعت: 14:53
برچسب‌ها :
 
استنلس استیل و ترخیص استیل واردات ورق استیل به کشور‌ایران بر اساس آمار ارائه گردیده از گمرک جمهوری اسلامی کشور ایران در ۵ ماه اولیه سال ۱۳۹۵ بیش از سه هزار تن با ارزش دلاری بیش از ۵۵ میلیون دلار می باشد . این میزان واردات ورق استیل ۰٫۳۳ درصد ارزش دلاری و ۰٫۲۳ درصد حجم کل واردات کالا در این ۵ ماه می باشد . 
استنلس استیل و ترخیص استیل واردات 
استنلس استیل و ترخیص استیل 
 
 
ورق استیل از جمله کالاهایی می باشد که در صنعت های متفاوت کاربردهای فراوانی دارااست و با ضخامت های مختلف به صورت رول یا شیت به صورت سرد نورد یا این که گرم نورد وارد مرزو بوم می شود . در پنج ماه نخست سال ۹۵ بیش ترین حجم واردات استیل از تایوان،خرید از چین، کره، واردات از ترکیه و امارات متحده عربی بوده می باشد که به چهره ظریف در نمودار نشان داده گردیده هست . 
 
قیمت 
دلاری واردات استنلس استیل و ترخیص استیل از گمرکات کشور قیمت 
دلاری واردات استنلس استیل و ترخیص استیل از گمرکات کشور 
میزان 
واردات استنلس استیل از کشورهای مختلف بر شالوده آمار می بضاعت و توان اعلام کرد که از لحاظ حجمی، ۴۲ درصد واردات استیل از تایوان، ۲۵ درصد واردات از چین، ۱۶ درصد واردات استیل از کره، ۴ درصد واردات ورق استیل از ترکیه، ۴ درصد واردات استیل از امارات عربی و مابقی از بقیه کشورها بوده میباشد . 
 
همینطور بر پایه ارزش دلاری، سهم واردات فرآورده و ترخیص ورق استیل از هر سرزمین را می توانایی بیان کرد که ۴۳ درصد واردات و ترخیص استیل از تایوان، ۲۳ درصد واردات ورق استیل از چین، ۱۹ درصد واردات و ترخیص استیل از کره، ۳ درصد واردات استیل از ترکیه، ۳ درصد واردات از دبی و مابقی از بقیه کشورها می باشد . 
 
همان دسته که بیان شد ورق استیل در ضخامت های مختلف و با طرح های مختلفی ایجاد می شود و بر مبنا مشخصه های مختص هر کدام کد تعرفه ای به آن ها تعلق می گیرد تا در گمرک، کارها ترخیص و تشریفات گمرکی دقیق تر انجام شود . همچنین ترخیص کاران و حق العمل کاران گمرکی بر شالوده این کد تعرفه ها بتوانند کار های مربوط به ترخیص کالا را انجام دهند . با دقت به قانون ها صادرات و ورادات مصوب سال ۱۳۹۵ واردات اشکال ورق استیل زیر کد تعرفه ۷۲۱۹ تا ۷۲۲۰ رخ می گیرد . که بیش ترین اندازه ورادات ورق استیل از لحاظ حجمی مربوط به کد تعرفه ی ۷۲۱۹ یعنی تولیدات از فولاد زنگ نزن تخت صرفا سرد نورد شده، باپهناي ۶۰۰mm يا بيشتر به ضخامت ۵/۰ لغايت ۱mm می باشد که ۳۵ درصد واردات و ترخیص کالای ورق استیل در این دوره ی پنج ماهه را به خود اختصاص داده است . 
 
سپس از این دسته استیل بیش ترین مقدار واردات استیل مربوط به محصول ها از فولاد زنگ نزن تخت فقط سرد نورد شده، با پهناي ۶۰۰mm يا بيشتر به ضخامت ۱ لغايت ۳mm با کد تعرفه ی ۷۲۱۹ با دستمزد محل ورود ۵ درصد می باشد که ۲۲ درصد کل واردات استیل در این مقطع بوده و ۱۷ درصد واردات ورق استیل مربوط به محصول ها از فولاد زنگ نزن تخت نورد شده، باپهناي ۶۰۰mm ، يا بيشتر که در جاي ديگر ذکر نشده، با کد تعرفه ۷۲۱۹ و دستمزد ورودی ۵ درصد می باشد . همینطور ورق استیل با کد تعرفه ۷۲۱۹ یعنی تولیدها از فولاد زنگ نزن تخت صرفا سرد نورد شده، با پهناي ۶۰۰mm يا بيشتر به ضخامت کمتر از ۵/۰ mm در این مقطع وقتی ۱۱ درصد کل واردات ورق استیل را به خود اختصاص داده می‌باشد و ۱۵ درصد واردات ورق استیل از سایر کدهای تعرفه می باشد . 
 
زمانی که ورق های استیل در کانتینرهای ۲۰ فوتی وارد گمرک جمهوری اسلامی ایران می شوند کارگزاری گمرک یا این که کمپانی ترخیص مال یی مانند ترخیص کارا عمل خویش را در گمرک به وسیله ترخیص عمل گمرکی مقدمه کرده و پس از طی تشریفات گمرکی ورق استیل ترخیص شده را جهت ارسال به انبار صاحب و مالک فرآورده بارگیری کنند و یا محموله را تحویل نماینده قانونی مالک کالا دهند . همان دسته که می دانیم ورق استیل از کشورهای مختلفی خریداری گردیده و از طریق گمرکات مختلفی وارد می گردد و در آنجا بوسیله ترخیص کار و حق العمل عمل گمرکی، ترخیص می شود . در ۵ ماه در آغاز سال ۱۳۹۵ بیش ترین میزان ترخیص ورق استیل از حیث حجمی به ترتیب از گمرک شهید رجایی، گمرک سیرجان، گمرک بازرگان و گمرک معاوانت ترانزیت تهران بوده میباشد . همینطور از لحاظ بها دلاری می توان بیان کرد که ۹۲ درصد ترخیص استیل از گمرک شهید رجایی، ۳ درصد ترخیص از گمرک سیرجان، ۲ درصد ترخیص استیل از گمرک تهران، ۱ درصد ترخیص از گمرک بازرگان و مابقی ترخیص ورق استیل در سایر گمرکات مرزوبوم رخ گرفته است . 
نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 268 تاريخ : چهارشنبه 13 تير 1397 ساعت: 16:25
برچسب‌ها :

مساله گمرکی در خصوص ثبت سفارش کالا وارداتی و ترخیص کالا

در این مقاله سعی داریم در مورد مساله گمرکی در خصوص ثبت سفارش کالا وارداتی و ترخیص کالا نکاتی مهم را بیان نماییم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

[caption id="attachment_4192" align="alignnone" width="1085"] مساله گمرکی در خصوص ثبت سفارش کالا وارداتی و ترخیص کالا مساله گمرکی در خصوص ثبت سفارش کالا وارداتی و ترخیص کالا[/caption]

الف) مفروضات

1- کالای ثبت سفارش شده به وسیله شرکت «الف» طبق مندرجات پیش فاکتوربه شرح:
-Spare - parts for motor car لوازم یدکی برای اتومبیل سواری

- کد هشت رقمی ۸۷۰۸۹۱۱۰

- نرخ حقوق ورودی ۱۲ درصد ۴

4- پس از ورود، صاحب کالا با در دست داشتن اسناد خرید، حمل، ترخيصه،
منطبق با تعریف بند «ش» ماده ۱ قانون گمرک به گمرک مراجعه و کالا را اظهار می نماید. مشخصات فاکتور عین همان مندرجات پیش فاکتور طبق بندا بالاست.
یعنی (Spare parts for motor car) و کد کالا ۸۷۰۸۹۱۱۰.

۵- کالا ارزیابی شده و معلوم گردید که عبارت است از:

-Starter motor and generator for motor cars

- استارترودینام برای خودروهای سواری.

 

- نرخ حقوق ورودی ۲۲ درصد و کد کالا ۸۵۱۱۴۰۱۰.

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

۶- هردو کالای ثبت سفارش شده مجاز می باشد

7-گمرک با توجه به مقررات قانون و آیین نامه گمرک) ممکن است صاحب کالا را - تخلف گمرکی محسوب نموده با اخذ مابه التفاوت و جریمه اجازه اداری
فرآیند تشریفات را تا ترخیص کالا به صورت قطعی صادر نماید و يا: - قاچاق گمرکی تلقی نماید که علاوه بر ضبط کالا، مستلزم پرداخت
جریمه ای که حداقل دو برابر ارزش کالاست.

ب) مطلوبست ۱- چرایی پذیرش ثبت سفارش على رغم قيد کلي: «لوازم یدکی اتومبیل
سواری» مندرج در پیش فاکتور؟ (آیا نباید در این مرحله به طور شفاف
معلوم می گردید که منظور از لوازم یدکی، کدام قطعات است؟) ۲- چگونگی پذیرش اظهارنامه علی رغم قید عبارت «لوازم یدکی اتومبیل
سواری» مندرج در پیش فاکتور، فاکتور و اظهارنامه؟ (این در حالی است که نرخ حقوق ورودی گدهای مربوط به لوازم اتومبیل سواری و نرخ حقوق ورودی
آنها متفاوت است.) ٣- تعیین تکلیف صاحب کالا در رابطه با اظهار کالا به شرح موصوف

ج) حل مسئله گزینه اول: ثبت سفارش کالا مستلزم این است که به طور دقیق معلوم شود
و درخواست تسلیم می کند. پیش فاکتور را هم که ارائه میدهد باید به طور صریح و شفاف نام و نوع کالا را بیان نماید. با این حال چون فرض در این است که با همین بیان کلی (لوازم یدکی اتومبیل سواری) ثبت سفارش را پذیرفته اند، باید منتظر پیامدهای زیان باری بود که در صورت اظهار کالا با همین مشخصات غیرشفاف متوجه صاحب کالا می شود.

نکات مهم

1-پیش فاکتور باید نام و نوع کالا و سایر مشخصات آن را به گونه ای بیان نماید که از غیر خود آن کالا قابل تمیز باشد. قید عبارات کلی حتی اگر در مرحله ثبت سفارش مورد توجه قرار نگیرد، بعد از ورود یا در جریان اظهاربا ارزیابی کالا، حداقل منجر به ایستایی و تأخیر در ترخیص کالا می شود.

2-اطلاعاتی که معمولا در یک پیش فاکتور باید انتظار داشت عبارتند از: . تاریخ صدور، مهلت اعتبار از تاریخ صدور ( Validity)، مشخصات خریدار، مشخصات فروشنده، نام و نوع کالا به طور شفاف، سایر مشخصات کامل مثل ویژگی های فیزیکی یا شیمیایی، فنی، مقدار، ارزش، کد کالا، مشخصات بسته بندی، کشور مبدأ، شرايط تحويل (طبق اینکوترمز)، تاریخ و نحوه حمل، شرایط پرداخت، بازرسی فنی کالا ( معرفی یک یا چند شرکت بازرسی)، تکلیف بیمه، عبارتی که مضمون آن با سوگند، دایر به درستی ارزش های صادراتی است و سایر موارد.

در هنگام تماس (حضوری یا از طریق سامانه الکترونیکی برای ثبت سفارش مرجع متولی ثبت سفارش مجاز است اطلاعات راجع به سامانه فروشنده با : برای احراز صحت صدور پیش فاکتور به وسیله شرکت یا به طور کلی شخصی که پیش فاکتور را صادر نموده را از متقاضی دریافت نماید.

گزینه دوم: پیش فاکتوريا فاکتوری (Proforma invoice) یا (Invoice) که در آن نام
کالا به طور مشخص، کامل و شفاف درج نشده، برای مخاطب با شخصی که به آن مراجعه می کند، قابل فهم نبوده و گروهی از کالا را متبادر به ذهن میکند. این نوع سند را نه میتوان «سند درست» نامید، نه سند خلاف

نکات مهم:

1-قید «سند» برای سیاهه خرید (Invoice) که به عنوان «سند حسابداری : محسوب می شود مناسب است، همان طور که در حمل ونقل «بارنامه و در  حمل و نقل بین المللی «اسناد ترانزیت» با قید «سند» به کار می رود.

2-منظور از نام کامل کالا این است که شناخت کالا را بدون نیاز به هرگونه پرسشی به طوری که از غير خودش قابل تمیز باشد، میسر سازد.

3-کالایی که در اسناد خرید تحت عنوان «لوازم یدکی اتومبیل سواری» درج شده می تواند شامل بسیاری کالاها با کدهای گوناگون و نرخ حقوق ورودی متفاوت و شرایط ورود غیر یکسان باشد مثل لوازم موتور، لوازم برقی خودرو، دستگاه های اندازه گیری، لوازم بدنه، یراق آلات، آینه و شیشه خودرو لوازم ترمز، کلاچ، لوازم انتقال نیرو، برف پاک کن و غیره . بنابراین نه میتوان گفت که یک خودروی سواری این لوازم که نامبرده شد را ندارد و نه به طور قطع می توان گفت منظور قید عبارت کلی (لوازم یدکی اتومبیل سواری در سیاهه خرید کدام یک یا چند قلم از اقلام ... و بالغ بر صدها از این اقلام است. از این رو این چنین سندی را نمی توان درست یا خلاف خواند، پس قید «نادرست» مناسب آن است.

4-

 

سند نادرست سندی است که در آن خصوصیات کالا به طور شایسته و بایسته، ذكرنشده است..... سند نادرست، خلاف نیست، درست هم نیست.

5-

سند خلاف» یا «سند خلاف واقع، سندی است که در آن خصوصیات کالایی ذکر شده باشد که با جنس و خصوصیات کالای اظهار شده تطبيق ننماید و یا جعلی باشد.

6-سند وقتی خلاف است که غیر از کالای مورد ارزیابی باشد. مثلا «سند» «مداد تحریر» را نام برده ولی کالای موجود در گمرک «خودنویس» است.

گزینه سوم: در هنگام پذیرش اظهارنامه و اسناد باید به طور دقیق مندرجات اسناد
با اظهارنامه تطبیق داده شود و در این مرحله که «مرحله اسنادی» است، نام و نوع و کد کالا به طور شفاف در سیاهه خرید و اظهارنامه احراز شود، اما در این مسئله با فرض قبول اسناد نادرست که ممکن است براثر اشتباه صرف بوده باشد، کالا اظهار شده است. در ادامه و بعد از ارزیابی کالا معلوم می شود کالا عبارتست از «استارتر و دینام» با کد ۸۵۱۱۴۰۱۰ و نرخ حقوق ورودی ۲۲ درصد یعنی ۱۰ درصد بیشتر از اظهار صاحب کالا. بنابراین گمرک با مشاهده مغایرت
با دو احتمال روبه رو می باشد: اول: اظهار صاحب کالا تخلف گمرکی است. در این صورت علاوه بر اخذ
مابه التفاوت حقوق ورودی، جریمه ای که حداقل آن ۱۰ درصد مابه التفاوت و حداکثر آن صددرصد مابه التفاوت است، اظهار اولیه اصلاح شده و ترخیص کالا به شرط اینکه اختلاف دیگری مثل اختلاف ارزش، مقدار و غیره نداشته باشد یا به طور کلی موانع دیگری وجود نداشته باشد، صورت میگیرد.
نکات مهم:

1-پیش فاکتور و سیاهه «نادرست، به تنهایی مشمول جریمه نمی باشد، من اینکه اظهار خلاف متضمن زیان مالی صورت گرفته باشد که مشمول جريمه تخلفات گمرکی است که میزان آن حداقل ۱۰ درصد و حداکثر صددرصد مابه التفاوت است، مگر اینکه مابه التفاوت بین اظهار صاحب کالا و استنباط
یک بیش از ۵۰ درصد حقوق ورودی باشد که در این صورت حداقل جریمه .۵ درصد مابه التفاوت است.... (تبصره ۱ ماده ۱۰۸ قانون گمرک)

2-به طور کلی وجود هر نوع مغایرت بین اظهار کالا (پیش از ترخیص کالای ورودی از گمرک) و نتیجه ارزیابی گمرک، که موجب زیان مالی دولت گردد، علاوه بر اخذ مابه التفاوت، به تشخیص رئیس گمرک مستلزم جریمه معادل ۱۰ درصد تا صددرصد مابه التفاوت است، مگر اینکه مابه التفاوت حقوق ورودی بیش از ۵۰ درصد حقوق ورودی باشد که در این صورت حداقل جریمه ۵۰ درصد مابه التفاوت است

3-مغایرت های موجود در سیاهه خرید (Invoice) راجع به سایر مشخصات کالا (غیراز نام و نوع کالا) مثل ارزش، مقداریا میزان کالا دلیل بر «نادرست» بودن یا خلاف بودن سند نیست.

4-اکردرسندی (Invoice)، ارزش کالا A دلار و تعداد کالا ۱۰۰۰ واحد یا وزن کالا ۱۰۰ کیلوگرم باشد، به چنین سندی نه نادرست و نه سند خلاف، هیچکدام را نمی توان اطلاق نمود، بلکه برعکس این سند به خودی خود درست است.

5-اینکه میگویند «هر سندی به خودی خود درست است مگر خلاف آن ثابت شود.» در خصوص مشخصاتی مثل ارزش، تعداد، علامت و سایر جزییات (غیراز نام، نوع و کد کالا) است.

6-در بیان احکام (مصاديق قانونی راجع به «قاچاق، در جایی ارتباط سند نادرسته با قاچاق مشاهده نمی شود.

دوم: اگر گمرک، اظهار کالای موضوع این مسئله را قاچاق تلقی کند تنها می تواند با استناد به مدلول بند «ح» ماده ۱۱۳ قانون گمرک به شرح زیر باشد
بند «ح» ... کالای مجاز یا مجاز مشروطی که تحت عنوان کالای مجازیا مجاز مشروط دیگری که جمع حقوق ورودی آن کمتر است، با نام دیگروبا استفاده از اسناد خلاف واقع اظهار شود ...
بنابراین لازم است بدانیم هرگاه یکی از سه مشخصه مذکور در این بند یعنی - عنوان کالای مجاز ... دیگر - نام دیگر
- اسناد خلاف واقع

محقق نشده باشد، بحث قاچاق منتفی است، چه رسد به اینکه دو یا هر سه مورد احراز نشود.
همانطور که فرض شده ممکن است گمرک استدلال کند که: 1- تعرفه یا کد (عنوان) کالای مجازی اظهار شده است که با شماره ۸۷۰۸۹۱۱۰
در جدول تعرفه ضمیمه کتاب مقررات صادرات و واردات با نرخ حقوق ورودی ۱۲ درصد نشان داده می شود، در حالیکه کد کالا ۸۵۱۱۴۰۱۰ و نرخ حقوق ورودی آن ۲۲ درصد است. ٢- نام دیگر یعنی (لوازم یدکی اتومبیل سواری در اظهارنامه نوشته شده در حالی که کالا استارتر و دینام است. ۳- اسناد پیوست اظهارنامه خلاف واقع است برای اینکه برخلاف کالای موجود که «استارترودینام» است، قید عبارت «لوازم یدکی اتومبیل سواری» شده است.
با توجه به نکاتی که ذیلا نقل می شود، استدلال گمرک قابل رد بوده و مسئله قاچاق نیز منتفی است.
نکات مهم:

1-در مورد کد کالا یا همان «عنوان» یعنی ۸۷۰۸۹۱۱۰ با نرخ ۱۲ درصد حق با گمرک است، زیرا کالای موجود (استارتر و دینام) با کد ۸۵۱۱۴۰۱۰ و نرخ ۲۲ درصد در کتاب مقررات صادرات و واردات مشخص شده است. بنابراین اگر مسئله نام دیگرو خلاف بودن «اسناد خلاف واقع» نیز احراز شود قاچاق محرز است، نکات زیر در مورد این دو عامل است.

2-در مورد کد کالا یا همان «عنوان» یعنی ۸۷۰۸۹۱۱۰ با نرخ ۱۲ درصد و گمرک است، زیرا کالای موجود (استارتر و دینام) با کد ۸۵۱۱۴۰۱۰ و
د ۸۵۱۱۲۰۱ و نرخ ۲۲ | درصد در کتاب مقررات صادرات و واردات مشخص شده است. بنابراین ای مسئله نام دیگرو خلاف بودن «اسناد خلاف واقع» نیز احراز شود قاچاق می است، نکات زیر در مورد این دو عامل است.

3-در اظهارنامه و در محل درج نام کالا قید عبارت «لوازم یدکی اتومبیل سواری به عمل آمده است که ربطی به نام کالا ندارد و اصولا «نام» محسوب نمی شود، بلکه گروهی از اقلام مربوط به اتومبیل سواری را پوشش می دهد، لذا این جزء از سه مشخصه موصوف یعنی عنوان کالای مجاز ... دیگر، نام دیگرواسناد خلاف واقع) محقق نشده و همین امر برای عدم تطبيق اظهاربا مدلول بند اح» ماده ۱۱۳ قانون گمرک برای منتفی شدن قاچاق کافی است.

3-مزید بر مندرجات بند ۱ و ۲ بالا، مشخصه سوم یعنی (اسناد خلاف واقع قابل احراز نیست ، برای اینکه سند ضميمه اظهارنامه قید «لوازم یدکی اتومبیل سواری کرده است و می دانیم که «استارتر و دینام» هم از همین لوازم است. بنابراین خلاف بودن سند منتفی است و تنها یک «سند نادرست» محسوب می شود.

به این ترتیب ادعای گمرک در مورد قاچاق منتفی است.

جمع بندی

تعیین تکلیف صاحب کالا در رابطه با اظهار خلاف به شرح موصوف:
همان طور که ملاحظه شد، «کالای مجاز (استارتر و دینام با نرخ حقوق ورودی ۲۲ درصد) تحت عنوان «کد هشت رقمی ۸۷۰۸۹۱۱۰) کالای مجاز دیگری که حقوق ورودی آن (۱۲ درصد) است، یعنی ۱۰ درصد کمتر است با درج عبارت (لوازم یدکی اتومبیل سواری توأم با اسناد نادرست به گمرک اظهار شده است که با هیچ یک از شقوق ماده ۱۱۳ قانون گمرک (مصادیق قاچاق) یا سایر مواد قانون گمرک، قاچاق محسوب نمی شود. ولی صاحب کالا باید با پرداخت مابه التفاوت حقوق ورودی (۱۰ درصد علاوه بر ۱۲ درصد اولیه) و جریمه ای که حداقل آن ۱۰ درصد مابه التفاوت و حداکثرآن صددرصد مابه التفاوت به تشخیص گمرک جبران اظهار خلاف خود را بنماید.

 

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 246 تاريخ : سه شنبه 12 تير 1397 ساعت: 12:01
برچسب‌ها :

حل اختلاف بین گمرک و اظهار کننده کالا در ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار گمرکی

[caption id="attachment_3913" align="aligncenter" width="305"]ترخیص کالا از گمرک | ترخیص کار گمرکی | گمرک | اظهار کننده کالا | ترخیص کالا ترخیص کالا از گمرک | ترخیص کار گمرکی | گمرک | اظهار کننده کالا | ترخیص کالا[/caption]

در این مقاله توسط بازرگانی ترخیص کارا راه های حل اختلاف بین گمرک و اظهارکننده کالا در خصوص ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار گمرکی را برای شما بیان می کند.

 

اختلاف تعرفه گمرکی (کد هشت رقمی - HS CODE )

اختلاف تعرفه یا کد هشت رقمی، (غیر از موارد قاچاق) منجر به اخد التفاوت و جریمه از ۱۰ درصد تا صددرصد مابه التفاوت می شود. اگر ما به التفاوت از ۵۰ درصد آنچه اظهار شده بیشتر باشد، میزان جریمه، حداقل ۵۰ درصد و حداکثر صددرصد مابه التفاوت است.

اختلاف تعرفه را نباید ناشی از تفاوت نرخ تعرفه یا یکسان نبودن نرخ حق بودن نرخ حقوق ورودی بین دو کد هشت رقمی دانست.

نظام طبقه بندی در اصل، بدون توجه به نرخ حقوق ورودی، براساس قاعده و اصول معینی متناسب با نوع و خواص مواد و کاربرد کالاها، برای هر کالا یا گروهی از کالاها جایگاه مناسبی تحت عنوان کد کالا تعیین نموده است. کشورهایی که از این نظام طبقه بندی پیروی می کنند بر حسب ملاحظات و سیاست های مالی، اقتصادی، حمایتی و مالیاتی خود در مقابل هرکد یک نرخ یا مأخذ به عنوان حقوق گمرکی یا حقوق ورودی و مانند این ها قرار می دهند.

در ایران بین بالغ بر ۵۰ درصد کدهای هشت رقمی دارای نرخ های برابرند. مثلا ۴ درصد، ۱۰ درصد، ... با این وجود اختلاف در طبقه بندی در میان کدهای هشت رقمی با مأخذ برابر به لحاظ آماری وجود دارد، بدون اینکه ماخذ آن ها تفاوتی نماید. شرایط ورود و الزامات قانونی کدهای هشت رقمی نیز الزاما یکی نیست و همین امر موجب اختلاف است که سهوا یا عمدا از سوی اظهارکننده کالا رخ می دهد.

ممکن است تعرفه یا کد هشت رقمی اظهار شده با مأخذ مثلا ۳۰ درصد حقوق ورودی باشد، ولی گمرک کد دیگری را تعیین نماید که مأخذ پایین تری دارد (مثلا ۱۰ درصد)، ولی شرایط ورود متفاوت باشد یا الزامات قانونی یکسان نباشد.

  • شرایط ورود مثل (غیرمجاز، یا ممنوعیت، یا مستلزم اخذ مجوز).
  • الزامات قانونی مثل (استاندارد اجباری، گواهی بهداشت، ایمنی کالا).

 

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

 

شرح مقابل کدهای (تعرفه های سیستم طبقه بندی HS، در خصوص بسیاری از اقلام به صورت کلی مثلا به شرح زیر باشد:

کد کالا:۲۹۳۵

شرح کالا:سولفون آمیدها

این شرح کلی، خود زیرمجموعه گسترده ای دارد که باز هم ممکن است در جدول ضمیمه کتاب مقررات صادرات و واردات چندتای آنها را نامبرده باشند (به صورت کدهای هشت رقمی)، مثلا استارولامیدها، فاموتیدین، سولفامتوکسازول، ولی نام بردن تمام ترکیبات شیمیایی تحت عنوان کلی "سولفون امیدها" امکان پذیر نبوده و لازم هم نیست که زیر مجموعه کلی را که به صدها قلم بالغ می شود نامبرد. آنچه مسلم است کسی که در کار تولید، واردات ، عرضه یا صادرات ترکیبات سولفون امیدها می باشد، شناخت مواد دارد و می داند که چه اقلامی را باید در ذیل کد ۲۹۳۵ طبقه بند باشد، شناخت دقیق از این ۲۹۳۵ طبقه بندی نماید.

شناخت درست از کالا راه دستیابی به کد صحیح کالا در هر نظام طبقه بندی از جمله نظام طبقه بندی HS می باشد.

یادداشت های توضیحی تفسیر طبقه بندی، افزون بر دانش واردکنندگان کالا از لحاظ شناخت، منبع خوبی برای طبقه بندی است.

جدول تعرفه مبتنی بر سیستم طبقه بندی HS که ضمیمه کتاب مقررات صادرات و واردات منتشر می شود، خود هفتصد صفحه است، بنابراین اگر قرار برنام بردن همه کالاها در مقابل شرح هرکد (تعرفه) باشد، هزاران صفحه نیز کفایت نمی کند، از این رو با تکیه به شناخت کالاها به وسیله واردکنندگان با تولیدکنندگان نیازی از این بابت وجود ندارد.

واردکنندگان می توانند برای اطمینان از کد صحیح کالا و اینکه بعد که از کد صحیح کالا و اینکه بعد از ورود اشكال مواجه نشوند، پیشاپیش اقدام به استعلام تعرفه طبق مدلول ماده ۴۳ قانون گمرک نمایند.

سایر اختلافات گمرک و اظهار کننده هنگام ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار گمرکی

سایر اختلاف ها در اجرای قانون گمرک ممکن است منجر به تلقی تخلف و یا حتی قاچاق گمرکی شود.

قانون گمرک بایدها و نبایدها را مقرر کرده که اظهارکننده ها (اعم از صاحبان کالا یا نمایندگان قانونی آن ها و ترخیص کار های گمرکی ) موظفند آنها را رعایت نمایند در غیر این صورت اظهار منطبق با تخلف یا حتی بعضأ قاچاق گمرکی خواهد بود.

نادیده گرفتن الزامات قانون گمرک منجر به تخلف و مستوجب اصلاح و پرداخت جریمه است. اگر این موارد با مصادیق قاچاق انطباق داشته باشد، در این صورت علاوه بر جریمه و ضبط کالا ممکن است مجازات دیگری هم متوجه صاحب کالا شود.

وقتی صحبت از جریمه تخلفات و یا جریمه و مجازات های مربوط به قاچاق گمرکی می شود، روی سخن «صاحب کالا» است نه اشخاصی که به عنوان اظهارکننده از طرف صاحب کالا با در دست داشتن وکالت نامه رسمی و ثبتی به گمرک مراجعه و اقدام به اظهار کالا می کنند.

شخصی که به عنوان صاحب کالا در اظهارنامه تسلیمی به گمرک احراز شده است در صورت بروز تخلف یا قاچاق گمرکی نمی تواند به بهانه اطلاع نداشتن از مقررات قانونی، خود و کالای خود را از عواقب سوء ناشی از اظهار خلاف برهاند.

چنانچه سفارش کالا و پرداخت هزینه های ورود و ترخیص کالا عملا به عهده شخصی باشد که از لحاظ گمرک (طبق قانون گمرک) صاحب کالای اظهار شده محسوب نمی گردد، در صورت بروز تخلف یا قاچاق گمرکی مخاطب گمرک قرار نمی گیرد، زیرا در اظهارنامه صاحب کالا شخص دیگری است.

اشخاصی که به صورت حق العمل کار گمرکی (طبق قانون تجارت) از طرف اشخاص و به حساب آنها اقدام به وارد کردن کالا به کشور می کنند و در گمرک به عنوان "صاحب کالا" طبق قانون گمرک شناخته می شوند، در صورت بروز تخلف یا قاچاق مسئولیت دارند و گمرک حتی در صورت احراز اینکه مالک اصلی کالا شخص ثالثي است نمی تواند به این شخص ثالث مراجعه نماید بنابراین صاحب کالا همان است که طبق قانون گمرک تعیین می شود.

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 268 تاريخ : دوشنبه 11 تير 1397 ساعت: 11:42
برچسب‌ها :

بیان نکات مهم در خصوص زمان نگهداری کالا در انبارهای گمرک و حداکثر زمان مهلت ترخیص کالا از گمرک

زمان نگهداری کالا در انبارهای گمرک | مهلت ترخیص کالا از گمرک | ترخیص کالا | ترخیص کالا از گمرک | زمان نگهداری کالا در گمرک
زمان نگهداری کالا در انبارهای گمرک | مهلت ترخیص کالا از گمرک | ترخیص کالا | ترخیص کالا از گمرک | زمان نگهداری کالا در گمرک

کالاهای موجود در انبارهای گمرک از تاریخ تحویل به مدت سه ماه در گمرک نگه داری می شود و امکان تمدید زمان نگهداری کالا در انبارهای گمرک و ترخیص کالا از گمرک  به مدت حداکثر دو ماه دیگر نیز وجود دارد.

1- زمان نگهداری کالا در گمرک و مهلت ترخیص آن ها

زمان سه ماه مدت مجاز نگه داری کالا در انبارهای گمرکی ممکن است برحسب نوع کالا از زمان ورود تا پایان این مهلت در نوسان باشد. مثلا کالاهای سریع الفساد، حیوانات زنده، گل وگیاه زنده و همانند اینها باید باید بلافاصله ترخیص کالا از گمرک انجام شود. بعضی کالاها با زمان بیشتری و بالاخره کالاهایی که نوعا در این مدت به لحاظ ماهیت آنها از بین نمی روند در مهلت سه ماه یا در صورت تمدید حداکثر تا دو ماه دیگر در انبار نگه داری می شوند.

۱ / ۱ انبارهای گمرکی

انبارهای گمرکی اماکنی هستند «انبارهای سرپوشیده و مسقف، محوطه های سرپوشیده، محوطه های سربازی که به موجب قانون یا قراردادهای متکی به قانون و با اجازه گمرک ایران به وسیله اشخاص حقوقی تاسیس می شود تا مسئولیت تحویل و نگهداری کالاهای گمرک نشده را به عهده بگیرند. (مدلول ماده ۲۳ و بند «ک» ماده ۱ قانون گمرک)

۱ / ۲

انبارهای گمرکی، شامل «انبار اختصاصی» یا «سردخانه های عمومی» نمی گردد. (با توجه به قسمت اخیر بند «ت» ماده ۱ قانون گمرک)

 

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

۱ / ۳

مهلت مجاز توقف کالا در «انبارهای اختصاصی» موضوع ماده ۲۷ قانون گمرک محدود به سه ماه مهلت مجاز توقف کالا در «انبارهای گمرکی» نبوده ، بلکه مهلت آن از طرف گمرک ایران تعیین می شود. (ماده ۲۹ قانون گمرک)

۱ / ۴

کالاهایی که در اثر اختلاف بین گمرک و صاحب کالا ترخیص نشده و موضوع اختلاف به گمرک ایران یا کمیسیون های رسیدگی به اختلافات گمرکی و تجدید نظر منعکس می گردد و منجر به اظهارنظر قطعی گمرک ایران با رأی قطعی کمیسیون ها می شود از تاریخ ابلاغ این نتایج حداکثر تا سه ماه مجاز به توقف است. (ماده ۴۷ آیین نامه قانون گمرک)

۱ / ۵

انبارهای گمرکی، به لحاظ قرار داشتن در محدوده تشکیلات اداری گمرک اجرایی که ورود با خروج کالا به این انبارها یا از این انبارها را کنترل و نظارت نموده و فرآیند تشریفات گمرکی تا صدور پروانه گمرکی در آنجا صورت می گیرد و حصار پیرامونی و درب های ورود و خروج عملا در اختیار گمرک قرار دارند، از انبارهای عمومی رسمی یا انبارهای اختصاصی که گمرک در آنجا حضور ندارد، قابل تمیز است.

۱ / ۶

اداره یا واحد گمرکی در محل انبارهای اختصاصی و انبارهای عمومی رسمی که در تصرف گمرک نیستند، وجود ندارد. کالاهای موجود در انبارهای اختصاصی کلا زیر کلید گمرک قرار دارند و در انبارهای عمومی رسمی و سردخانه های عمومی اگر کالای گمرک شده انتقال یافته باشد با اجازه گمرک و به صورت ترانزیت داخلی بوده و دارندگان این اماکن متعهدند تا فقط در برابر ارایه پروانه گمرکی کالاها را در اختیار صاحبان آنها قرار دهند. (پروانه ورود قطعی)

2- ترخیص کالا از گمرک پس از مهلت

اگر نسبت به کالاهای موجود در انبارهای گمرکی بعد از انقضای مهلت مقرر (سه ماه) یا در صورت تمدید بعد از انقضای این مدت دو ماه از تاریخ انقضای مهلت اولیه برای انجام تشریفات گمرکی اقدام نشود، مشمول مقررات متروکه می شود.

۲ / ۱

این حکم شامل کالاهای سریع الفساد یا حیوانات زنده، گل وگیاه و همانند ا که بلافاصله بعد از ورود و حصول در مقصد بارنامه باید تشریفات گمرکی و ترخیص کالا از گمرک  انجام گیرد، نمی شود. (مدلول تبصره ۱ ماده ۲۴ قانون گمرک)

۲ / ۲

کالاهایی که به گمرک اظهار شده و پس از انجام تشریفات گمرکی سند ترخیص آنها صادر می شود، اگر ظرف یک ماه از تاریخ صدور پروانه از گمرک خاری نشود، مشمول مقررات متروکه میگردد.

۲ / ۳
صرف انقضای مهلت های مجاز توقف کالا در انبارهای گمرکی که منجر به «متروکه شدن کالا می گردد، موجب نمی گردد تا صاحب کالا نتواند اقدامی در جهت حفظ کالا نماید، زیرا تا زمانیکه مراتب متروکه شدن کالا برای تحویل به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام نشده، اگر صاحب کالا مراجعه نماید، می تواند اقدامات مربوط به اظهار برای ترخیص کالا را انجام دهد.

۲ / ۴

تا زمانی که کالا به انتظار اعلام نظر قطعی گمرک در انبارهای گمرکی متوقف است، کالا متروکه نمی شود.

3- مهلت ترخیص کالا از انبارهای گمرکی

مهلت مجاز توقف سه ماه شامل همه انبارهای مربوط به «اماکن گمرکی» نمیشود

۳ / ۱

انبارهای اختصاصی که در قانون گمرک جزء اماکن گمرکی محسوب می شود.مدت مجاز توقف آنها محدود به سه ماه نیست.

انبارهای گمرکی که کالاهای گمرک نشده را تحویل گرند، مکلف به درج مفاد ماده ۲۴ قانون گمرک به متروکه شدن کالا در ظهر قبض انبار هستند.

قوانین دریافت کالاهای گمرک نشده در انبارهای گمرک بر اساس قانون گمرک جمهوری اسلامی

انبارهای گمرکی که کالاهای گمرک نشده را تحویل می گیرند، مکلف به درج ماده 24 قانون گمرک راجع به متروکه شدن کالا در ظهر قبض انبار هستند.

در پشت قبض انبار مهلت حداکثر سه ماه توقف مجاز در انبارهای گمرکی درج می گردد.

قبض انبار به شرکت حمل و نقل یا آورنده کالا تحویل می شود و این شرکت ها مکلف هستند تاریخ تحویل کالا به انبارهای گمرکی و مفاد ماده ۲۴ قانون گمرک را حداکثر ظرف پنج روز پس از تحویل کالا به صاحب یا گیرنده کالا و در صورتی که مشخص نباشد به بانک گشایش کننده اعتبار یا فروشنده کالا اطلاع دهند، در غیر این صورت مسئولیت هرنوع خسارت که به اشخاص ذی نفع وارد شود متوجه آنها می باشد.

مهلت سه ماهه که حداکثر مهلت مجاز توقف کالا در انبارهای گمرکی است، در صورت تقاضای صاحب کالا تا دو ماه دیگر قابل تمدید است و اگر بعد از این وی یکی از رویه های گمرکی اظهار ننماید، کالا متروکه میشود.

رویه های گمرکی یا (Customs Procedures) برحسب اینکه واردات باشد یا صادرات عبارتند از:

همانطور که در بالا گفته شد حداکثر مهلت توقف سه ماه است. بدیهی است کالاهای سریع الفساد و حیوانات زنده بلافاصله بعد از ورود باید ترخیص شوند در غیر این صورت مشمول مقررات متروکه می باشند.

امیدواریم این مقاله به شما در خصوص زمان نگهداری کالا در انبار های گمرک و حداکثر زمان مهلت ترخیص کالا از گمرک کمک کرده باشد برای مشاهده سایر مقالات تخصصی درباره ی ترخیص کالا از گمرک ، واردات کالا ، صادرات کالا ، ثبت سفارش واردات و نکات مهم پیرامون آن با ما همراه باشید.

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 248 تاريخ : شنبه 9 تير 1397 ساعت: 11:55
برچسب‌ها :

ترخیص کالا از گمرک غرب تهران به وسیله برترین ترخیص کار تهران

گمرک غرب تهران در منطقه 21 تهران و در کیلومتر 10 جاده قدیم تهران کرج  واقع شده است. در این گمرک فعالیت هایی همچون واردات قطعی، صادرات قطعی، ورود موقت، خروج موقت، ترانزیت خارجی مبدا، کارنه مبدا و مقصد و گمرک قضایی صورت می گیرد. اما گمرک غرب تهران فاقد کارنه عبوری، امور مسافری، کابوتاژ، گمرک ملوانی، مرزنشینان و امانات پستی می باشد.

ترخیص کار تهران ترخیص کارا

خدمات ترخیص کالا از گمرک غرب تهران توسط شرکت ترخیص کارا ارائه می شود. شرکت ترخیص کارا به عنوان یک شرکت بازرگانی و شرکت ترخیص کالا در گمرک غرب تهران کارگزاران گمرکی و ترخیص کاران حرفه ای بهره مند است و در کم ترین زمان می تواند کالاهای وارداتی و صادراتی را ترخیص نماید.

[caption id="attachment_1334" align="aligncenter" width="992"]ترخیص کالا از گمرک غرب تهران , ترخیص از گمرک غرب تهران ترخیص کالا از گمرک غرب تهران , ترخیص از گمرک غرب تهران[/caption]

آمار ترخیص از گمرک غرب تهران

طبق آمار رسمی ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران و با توجه به بررسی ها و تحلیل های شرکت ترخیص کارا می توان این گونه بیان کرد که در سال 1395 واردات و ترخیص از گمرک غرب تهران  از لحاظ وزنی بیش از 201 هزار تن و از لحاظ ارزش دلاری بیش از یک میلیارد و 400 میلیون بوده است. در نتیجه سهم ارزشی گمرک غرب تهران در این سال نسبت به کل واردات معادل 2.16 درصد و سهم وزنی آن 0.6 درصد می باشد.

شرکت های بازرگانی صادرات و واردات بسیار زیادی کالاهای خود را توسط بهترین ترخیص کار تهران در گمرک غرب تهران ترخیص می نمایند. و واردات به گمرک غرب تهران از کشورهای مختلف صورت می پذیرد به گونه ای که در سال 1395 بیش ترین سهم وزنی ترخیص از گمرک غرب تهران 28 درصد متعلق به واردات از ترکیه معادل 56 هزار تن بوده است. بعد از ترکیه بیش ترین سهم وزنی 14 درصد است که متعلق به خرید از چین واردات از چین معادل 28 هزار تن و پس از آن بیش ترین سهم وزنی 13 درصد است که متعلق به واردات از فرانسه معادل 26 هزار تن می باشد و واردات از آلمان  به گمرک غرب تهران با سهم وزنی هشت درصد معادل 16 هزار تن و واردات از رومانی نیز یه سهم وزنی هشت درصد و 15 هزار تن می باشد و 29% مابقی واردات و ترخیص از گمرک غرب تهران متعلق به سایر کشورها می باشد.

از لحاظ ارزش دلاری نیز می توان چنین بیان کرد که بیش ترین سهم ارزش واردات و ترخیص کالا از گمرک غرب تهران 26 درصد و متعلق به واردات از فرانسه که معادل 298 هزار دلار  و پس از آن 16 درصد متعلق به  واردات از رومانی معادل 178 هزار دلار و سپس 13 درصد متعلق به واردات کالا از ترکیه معادل 147 هزار دلار و 11 درصد متعلق به واردات از آلمان معادل 123 هزار دلار می باشد و واردات کالا از چین هشت درصد سهم ارزشی معادل 96 هزار دلار را به خود اختصاص داده است و 26 درصد مابقی واردات و ترخیص کالا از گمرک غرب تهران از سایر کشورهای جهان می باشد.

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 314 تاريخ : چهارشنبه 6 تير 1397 ساعت: 12:53
برچسب‌ها :

ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی

بندر امام خمینی یکی از بزرگترین بنادر تجاری و گمرکی کشور می باشد. در ادامه مختصری در خصوص بندر امام خمینی و نیز چگونگی ترخیص کالا از گمرک این بندر شرح داده خواهد شد. این بندر با مساحت 55 هزار هکتار در شمال غرب خلیج فارس قرار دارد و فاصله آن تا ماهشهر 18 کیلومتر می باشد. گمرک بندر امام خمینی با داشتن 36 بارانداز به طور سالانه توانایی پذیرش 54.5 میلیون تن کالا را دارد. به دلیل موقعیت خوب این بندر، بزرگترین کشتی های باربری پست پاناماس و کشتی های 150 هزار تنی می توانند در آن پهلو گرفته و عملیات تخلیه و بارگیری کانتینرها و محموله های خود را انجام دهند.

[caption id="attachment_448" align="alignnone" width="1030"]ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی[/caption]

گمرک این بندر مجهز به انبار مسقف با مساحت 522 هزار متر مربع می باشد و با 38 اسکله ی 7 کیلومتری بزرگترین بندر کشور محسوب می شود. در گمرک بندر امام اسکله هایی با کاربری های گوناگون و ظرفیت پذیرش مختلف وجود دارد. اسکله ای که کاربری آن در زمینه ی کالاهای فله ای، کیسه ای و متفرقه می باشد، بیش ترین ظرفیت پذیرش سالانه معادل 26 میلیون تن را دارد و پس از آن به ترتیب ظرفیت پذیرش اسکله ها با کاربری های مواد نفتی، کانتینری، مواد معدنی، پودر صنعتی، روغن مایع و سیلوی غلات می باشد. گمرک بندر امام خمینی تحت نظر گمرک جمهوری اسلامی فعالیت می کند و ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی تابع قوانین ایران است. ظرفیت ترمینال کانتینری گمرک بندر امام 700 TEU می باشد.

بر اساس آمار به دست آمده در نیمه ی اول سال 1394 واردات کالا به گمرک امام خمینی بیش از 7 میلیون تن و ارزش گمرکی کالاهای وارداتی به این بندر بیش از 2 میلیارد دلار می باشد. یعنی 14 درصد ارزش دلاری کل واردات کشور به این بندر بوده و 45 درصد واردات و ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی صورت گرفته است. گمرک بندر امام خمینی در سال 1394 پس از گمرک شهید رجایی رتبه دوم را در واردات و ترخیص کالا دارد.

این گمرک نه تنها در بخش واردات بلکه در صادرات نیز نقش مهمی را ایفا می کند به صورتی که در شش ماه اول سال 1394 پتروشیمی بندر امام خمینی بیش از دو میلیون تن بار با ارزشی بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون دلار صادرات داشته است. و پس از عسلویه و بندر شهید رجایی رتبه سوم صادرات کشور را به خود اختصاص داده یعنی 10 درصد صادرات کشور از طریق گمرک بندر امام خمینی صورت گرفته است. بر اساس آمار منتشره سالهای پیش، سهم ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی در میان سایر گمرکات کشور قابل توجه است.

قرار داشتن اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، اداره گمرک، منطقه ویژه اقتصادی در بندر امام خمینی از دلایلی است که این بندر را به بندری ویژه در این منطقه و فعال ترین بندر اقتصادی خوزستان تبدیل کرده است.

راهنمای ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی

همان گونه که می دانید ترخیص کالا از گمرک کاری تخصصی است و بستگی به تجربه و خبرگی ترخیص کار و شرکت ترخیص کالا دارد. در صورتی که شرکت های بازرگانی صادرات و واردات و بازرگانان بخواهند ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی داشته باشند می توانند از شرکت بازرگانی متخصص ترخیص کارا در زمینه ترخیص، مشاوره بازرگانی دریافت کرده و تشریفات گمرکی را بر عهده آن شرکت قرار دهند تا در کم ترین زمان بدون هیچ نگرانی کالای خود را در اختیار داشته باشند. هزینه ترخیص کالا از گمرک امام خمینی بستگی به نوع کالا و کد تعرفه مورد نظر متغیر می باشد. بر اساس قوانین و مقررات صادرات و واردات سال 1395 حداقل تعرفه کالای وارداتی پنج درصد می باشد. البته برخی از کالا ها مشمول کد تعرفه های ترجیحی و معافیت های گمرکی می شوند.

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 246 تاريخ : سه شنبه 5 تير 1397 ساعت: 12:34
برچسب‌ها :

ترخیص کالا از مرز بازرگان و ترخیص کالا از گمرک بازرگان

ترخیص کالا از گمرک بازرگان : گمرک بازرگان در استان آذزبایجان غربی در شهرستان ماکو و در یک کیلومتری شهر بازرگان قرار دارد. این گمرک از مهم ترین گمرک های مرزی ایران و ترکیه می باشد این گمرک که از سمت ترکیه به گمرک گوربلاغ معروف است در سال 1305 تاسیس شد و تنها مرز گمرکی بین المللی ایران و ترکیه است که به صورت 24 ساعته فعالیت می کند.

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

 

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا در چین ،  واردات از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , ایتالیا , اروپا و واردات از سایر مبادی با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید:

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

فرآیند ترخیص کالا از گمرک بازرگان از زمانی که کالا وارد گمرک بازرگان می شود کلید می خورد و تا وقتی که کالا از گمرک خارج شود ادامه پیدا می کند.

جهت ترخیص کالا باید به گمرک بازرگان مراجعه کنید و مدارک لازم برای ترخیص کالا از گمرک بازرگان مانند کارت بازرگانی، مجوزهای لازم (اگر کالای موردنظر در ردیف کالاهای مشروط قرار دارد)، بارنامه، ترخیصیه، پیش فاکتور، فاکتور مبدا، بیمه نامه، لیست عدل بندی، گواهی بازرسی، فاکتور خرید و… را تحویل دهید؛ سپس اقدام به تنظیم اظهارنامه کنید. در اظهارنامه باید اطلاعاتی در مورد مالک کالا، نوع کالا، تعداد کالا، قیمت کالا و… ثبت شود؛ تکمیل اظهارنامه مستلزم دقت خاصی است زیرا مبنای بررسی های آتی گمرک بازرگان محسوب می شود.به همین جهت این پروسه زمان بر و بسیار تخصصی است.

به همین جهت ترخیص کالا از گمرک بازرگان توسط متخصصان و حق العمل کار ان شرکت بازرگانی ترخیص کارا انجام می شود و این شرکت با داشتن ترخیص کار های حرفه ای مستقر در آذربایجان می تواند در حداقل زمان محموله و کالاهای وارداتی و صادراتی را ترخیص نماید.

میزان واردات کالا به گمرک بازرگان در سال 1395 بیش از 497 هزار تن با ارزش دلاری بیش از 653 میلیون دلار بوده است که این میزان معادل 1.49 درصد سهم ارزشی کل واردات کالا به ایران بوده است. در سال 95 از 54 کشور گوناگون به مرز بازرگان واردات صورت گرفته است که این میزان واردات و ترخیص از مرز بازرگان  اکثرا مختص به واردات کالا از ترکیه بوده است به صورتی که سهم ارزشی واردات از ترکیه به مرز بازرگان 78 درصد و سهم وزنی آن 79 درصد بوده است.

همچنین پس از ترکیه سهم وزنی واردات و ترخیص از گمرک بازرگان از کشور اکوادور هشت درصد و واردات از گرجستان پنج درصد بوده است. سهم ارزشی ترخیص کالا از مرز بازرگان پس از ترکیه پنج درصد متعلق به واردات از اکوادور و چهار درصد متعلق به واردات از ایتالیا و چهار درصد هم متعلق به واردات از چین بوده است.

 

[caption id="attachment_1678" align="aligncenter" width="600"]ترخیص کالا از گمرک بازرگان , ترخیص کالا از مرز بازرگان , ترخیص کالا از بازرگان ترخیص کالا از گمرک بازرگان , ترخیص کالا از مرز بازرگان , ترخیص کالا از بازرگان[/caption]

 

ترخیص کالا از بازرگان با شرکت بازرگانی ترخیص کارا

بر اساس آمار به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص کالاهای وارداتی به گمرک بازرگان می توان گفت که در سال 95 با توجه به دسته بندی کالا ها در گمرک بیش ترین میزان واردات و ترخیص کالا از گمرک بازرگان متعلق به کالاهای موجود در قسمت 2 کتاب مقررات صادرات واردات بوده است یعنی واردات محصولات نباتی به صورتی که 57 درصد سهم وزنی و 34 درصد سهم ارزشی ترخیص از بازرگان را شامل می شوند.

همچنین پس از واردات محصولاتی نباتی می توان به واردات و ترخیص ماشین آلات از گمرک بازرگان 8 درصد سهم وزنی و 27 درصد سهم ارزشی، واردات و ترخیص چوب و اشیا چوبی از مرز بازرگان ( بخش نه کتاب مقررات ) 13 درصد سهم وزنی و 8 درصد سهم ارزشی اشاره کرد.

شرکت بازرگانی واردات صادرات ترخیص کارا با داشتن دفاتر رسمی در ترکیه و همچنین با استفاده از ترخیص کار های حرفه ای و با تجربه خود خدمات بازرگانی گسترده ای در زمینه واردات کالا از ترکیه و سایر کشورها را به بازرگانان ارائه می نماید این شرکت در تمامی مراحل واردات همانند اخذ مجوز، ثبت سفارش کالا در سامانه ثبتارش و سامانه جامع تجارت ایران، حواله ارزی و دریافت ارز مبادله ای ، ترخیص کالا با ارز مبادله ای ، حمل و نقل کالا و نهایتا ترخیص کالا از گمرک را با نهایت دقت و اطمینان انجام می دهد.

 

 

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 313 تاريخ : دوشنبه 4 تير 1397 ساعت: 13:46
برچسب‌ها :

پرسش های متداول در مورد قاچاق و قاچاق کالا توسط بازرگانی ترخیص کارا

[caption id="attachment_4141" align="alignnone" width="960"]پرسش های متداول در مورد قاچاق و قاچاق کالا و بیلن پاسخ توسط بازرگانی ترخیص کارا پرسش های متداول در مورد قاچاق و قاچاق کالا توسط بازرگانی ترخیص کارا[/caption]

در این مطلب با پرسش هایی در مورد قاچاق و قاچاق کالا اشنا می شوید که پاسخ هریک از آنها با کمی توجه در مصادیق قاچاق موضوع دو قانون (قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰ و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز) اسان میباشد.

باید توجه داشته باشید که در هر مورد مصادیق در دو قانون دیده شود تا در پاسخ دچار اشتباه نشوید.

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

پرسش های متداول در مورد قاچاق و قاچاق کالا

١. با توجه به داده های زیر:

شرکت (الف) به اظهار کالای ورودی طبق سیاهه خرید تسلیمی به گمرک و پیش فاکتوری که برای ثبت سفارش در سازمان بازرگانی (صنعت، معدن و تجارت) در اختیار دارد و اوراق ثبت سفارش در گمرک «ب» اقدام می کند.
در ارزیابی و ارزش گذاری کالا سیاهه خرید تسلیمی به لحاظ اینکه برخلاف پیش فاکتور ممهور به مهر سازمان بازرگانی است و حدود ۵۰٪ کمتر است، همچنین تعداد کالا طبق پیش فاکتور ۱۰۰۰ واحد و آنچه در ارزیابی معلوم گردیده ۵۰۰۰ واحد بوده به دلایل زیر قاچاق را محرز دانسته اند.
۱۰۰۰ واحد کالا ثبت سفارش (مجوز ورود) صادر شده و تعداد ۴۰۰۰ واحد دیگر فاقد مجوز است
تنها برای ۱۰۰۰ واحد کالا ثبت سفارش (مج دیگر فاقد مجوز است.

سیاهه، پیش فاکتور خلاف واقع می باشد.

اظهارنامه خلاف واقع است.

آیا تلقی گمرک از اینکه قاچاق گمرکی صورت گرفته درست است یا نادرست؟

دلایل و مستندات خود را متکی به مصادیق دو قانون بنویسید.

2)

2/1)منظور از اسناد جعلی مندرج در بندپ در ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از میان اسنادی که طبق معمول باید در واردات قطعی پیوست اظهارنامه گمرکی به گمرک تسلیم شود، کدامیک می توانند باشند و اصولا در مراحل اولیه در گمرک چگونه تشخیص مجعول بودن این اسناد امکان پذیر است.

۲ / ۲). عدم درج تعداد کالا به رقم درست یا وزن کالا به طور درست یا ارزش کالا تا چند برابر کمتر از آنچه در گمرک احراز می شود دلیل بر نادرستی یا جعل یا خلاف واقع نسبت داد. هستند؟ کدامیک از این موارد نادرست، جعل، خلاف واقع) را می توان به این اسناد نسبت داد.

۲ / ۳). اصولا انگیزه وارد کننده که اظهارنامه به نام اوتنظیم می شود، برای جعل چیست؟ و کدام یک از اسناد تسلیمی به گمرک ممکن است جعل شده باشند؟ ویژگی این اسناد و انگیزه از جعل آنها چه می تواند باشد؟

3)

۳ / ۱). کالایی در محموله ترانزیتی یافت می شود که در اسناد عبوری (ترانزیتی) نامبرد نبودن کالای عبوری چیست؟ نشده اند با توجه به قانون (دوقانون ۱۳۹۰ و۱۳۹۲) نظر شما در مورد قاچاق بودن یاف آیا درصورتی که قاچاق تلقی می کنید، تکلیف بقیه کالای محموله ترانزیتی چیه
ی محموله ترانزیتی چیست؟

۳/۲). درصورتی که محموله ترانزیتی درگ گمرک مقصد چه رفتاری با آن خواهند داشت؟

. مصادیق مجوزهای جعلی (با فرض تحقق جعل) را نام ببرید.
۵. تشخیص مجعول بودن مجوز با چه استدلال یا ابزاری میسر است.
۶. ویژگی اصطلاح «اظهارنامه خلاف» مندرج دریکی از مصادیق قاچاق (قانون ۱۳۹۰ یا ۱۳۹۲) چیست یا چه می تواند باشد.
۷. حکم کالای عبوری (ترانزیتی شامل ترانزیت داخلی یا خارجی) چنانچه تعویض یا از آن برداشته شده باشد چیست؟
۸. حکم مربوط به کالای جاسازی شده هم نوع کالای اظهار شده چیست؟

9.منظور از «اسناد غیر واقعی» به کار برده شده در یکی از مصادیق قاچاق گمرکی چیست؟

10.دامپینگ» در مورد کالا با ارزش کم یا ارزش تمام شده یا بدون احتساب سود به ویژه (مثلا ۸۰٪) یا ارزش نامتناسب کدامیک کاربرد دارد؟

آیا دامپینگ موجب می شود تا درصورت اظهارکالا به گمرک تلقی قاچاق نمایند؟

سیاهه خریدی که ارزش مندرج درآن به تشخیص گمرک نتیجه دامپینگ است را میتوان غیرواقعی یا سند خلاف واقع با سند نادرست یا سند مجعول نامید.

۱۱. کالاهایی که روی آن ها یا روی لفاف آنها نشانی با نام یا علامت یا مش دیگری باشد که موجبات اغفال خریدار یا مصرف کننده را نسبت به سانت ساخت یا خواص یا مشخصات اصلی آن کالا موجب شود چه تکلیفی دارد
۱۲. چند نمونه از کالاهای ممنوع الورودی که موضوع جرم قرار میگیرند نام ببرید.
۱۳. ورود کالای ممنوع الورود قانونی قاچاق محسوب می شود ؟
۱۴. آیا مستثیاتی را می توانید نام ببرید که انتخاب مسیر غیر مجاز در وارد کردن کالا قاچاق محسوب نشود؟
۱۵. وجود کالای اضافی در محل جاسازی شده که در اسناد تسلیمی از آن نامبرده باشد و کالای هم نوع کالای اظهار شده باشد، قاچاق محسوب می شود یا خیر؟ درهرصورت دلایل یا مستندات ذکر شود.
۱۶. چنانچه یک یا چند مصداق قاچاق با یک یا چند مصداق قاچاق در دو قانون ۱۳۹۰ و ۱۳۹۲ در خصوص مورد معين تضاد داشته باشند کدامیک از مصادیق معتبر خواهد بود؟

۱۷. محموله وارداتی لباس به عنوان کالای تولید کشور (ایران) به گمرک با استفاده از معافیت گمرکی اظهار می شود:

1) معافیت گمرکی متکی به چه قانون یا ماده ای می باشد.

۲) واردکننده اظهارنامه صادرات قطعی پارچه های به کار برده شده در لباس ها را ارائه می دهد، دراین صورت آیا می توان مورد را به عنوان قاچاق اعلام نمود، درهر صورت مستدل و مستند پاسخ داده شود.

۱۸. طبق پرواز گمرکی صادره گمرک ((ب)) مشخص می شود ۱۰۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی ۵ کیلویی مارک A ساخت کشور (الف) با انجام تشریفات گمرکی کامل صادر شده است. سیاهه و سایر اسناد پیوست اظهار نامه همین اطلاعات را به ما می دهد. در هنگام عرضه کالا در بازار داخلی چون کالا فاقد شناسه کالا و شناسه رهگیری می باشد آن را قاچاق تلقی می کنند. تشخیص گمرک در مراحل بعد از کشف کالا و معرفی به گمرک چه خواهد بود.

۱۹. عبارت «قاچاق یعنی کالای ممنوع الورود» یا «کالای ممنوعه» قاچاق محسوب می شود، صحیح است؟
وارداتی که با نام و علامت تجاری ایرانی به گمرک اظهار می شود چرا باید وب شود، ایا مدلول بند «ح» ماده ۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را
قاچاق محسوب شود، آیا مدلول بند صحیح و فاقد ایراد می دانید.

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 257 تاريخ : يکشنبه 3 تير 1397 ساعت: 12:24
برچسب‌ها :

مقایسه مصادیق قاچاق در دو قانون توسط بازرگانی ترخیص کارا

در این مقاله سعی داریم مصادیق قاچاق در دو قانون توسط بازرگانی ترخیص کارا را بیان نماییم امیدواریم این مقاله برای شما راهنمای مناسبی باشد.

[caption id="attachment_3966" align="aligncenter" width="300"]مصادیق قاچاق | بازرگانی ترخیص کارا | ترخیص | قاچاق گمرکی | قانون گمرک مصادیق قاچاق | بازرگانی ترخیص کارا | ترخیص | قاچاق گمرکی | قانون گمرک[/caption]

الف: از لحاظ تعداد مصادیق قاچاق

الف/1 قانون گمرکی مصوب 1390:

  1. ماده 113 با 11 مورد
  2. مفهوم مخالق ماده 120 فقط 1 موزد
  3. قسمت اخیر مواد: 55، 56، 57، 61، 62، 63، 72 و بخشی از ماده 110

به این ترتیب مصادیق قاچاق در قانون گمرک در 11 مورد به طور مستقل و ۹ مورد با عطف به مقررات قاچاق گمرکی تصریح شده است.

نکات مهم:

اشخاصی که متهم به ارتکاب قاچاق گمرکی می شوند، همواره باید مطمئن شوند که عمل آنها با یکی از این مصادیق قابل انطباق است، درغیراین صورت از لحاظ قانون گمرک ایراد اتهام فاقد پایه و اساس است.

چنانچه مستندات گمرک درخصوص قاچاق گمرکی، غیراز موارد مذکور در قانون گمرک متکی به قانون مبارزه با قاچاق و کالا مصوب ۱۳۹۲ یا هر قانون دیگری بوده این نامه ها به هیچ وجه متکای قانونی محسوب نمی شوند.

الف / ۲. قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲

ماده ۲ با ۱۳ مورد

ب. موارد اشتراک و افتراق مصادیق قاچاق در دو قانون:

  • قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰
  • قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۱۳۹۲

قانون             ماده     بند
1390            113       چ

مفاد احکام قاچاق گمرکی :

وسایل نقلیه و کالایی که صدور آن ممنوع یا مشروط است و به عنوان خروج موقت یا کران بری (کابوتاژ) اظهار شده باشد و ظرف مهلت مقرر به قلمرو گمرکی وارد نشود. موارد قوه قهریه (فورس ماژور) و مواردی که عدم ورود کالا عمدی نیست از این حکم مستثنی است.

مفاد احکام قاچاق گمرکی :

قانون             ماده     بند

1392             2        الف

برنگرداندن کالای اظهار شده به عنوان خروج موقت یا کران بری به کشور در مهلت مقرر، درصورت ممنوع یا مشروط بودن صادرات قطعی آن کالا

جمع بندی :

مدلول دو مصداق یکی است، با این تفاوت که در بند الف ماده ۲ قانون ۱۳۹۲ موارد" قوه قهریه ” دیده نشده است، با این حال به نظر نمی رسد بحث ”قوه قهریه " نادیده گرفته شود.

مفاد احکام قاچاق گمرکی در قانون گمرک :

قانون             ماده     بند

1390             113     (  ج ) و ( ت )

بند ج: وجود کالای اضافی همراه کالای اظهار شده که در اسناد تسلیمی به گمرک ذکری از آن نشده است، مشروط براینکه کالای اضافی از نوع کالای اظهار شده نباشد. کالای اضافی موضوع ماده (۵۴) این قانون از شمول این بند مستثنی است.

نکته مهم:

با توجه قسمت اخیر بند «ج» کالای عبوری (ترانزیتی) در هر حال اگر کالای اضافی کشف شود.قاچاق محسوب نمی شود این حکم برخلاف قانون ۱۳۹۲ (بند «ب») می باشد که ذیلا ملاحظه می شود.

بند ت. کالای عبور خارجی که تعویض و یا قسمتی از آن برداشته شود.

مفاد احکام قاچاق گمرکی در قانون گمرک :

قانون             ماده     بند

1392              2        ب

اضافه کردن کالا به محموله عبوری (ترانزیتی) خارجی و تعویض یا کاهش محموله های عبوری در داخل کشور

جمع بندی: با مجود بند "ب" ماده 2 قانون 1392:

  •  اضافه کردن (کالای اضافی) به محموله عبوری (ترانزیتی)
  • کاهش (که مستلزم برداشتن از محموله است.)
  •  تعویض

قاچاق محسوب می شوند، درحالی که به موجب بند «ت» ماده ۱۱۳ قانون ۱۳۹۰ فقط درصورت تعویض یا برداشتن از محموله قاچاق تلقی می شود.

 

av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

مفاد احکام قاچاق گمرکی در قانون گمرک :

قانون             ماده             بند

1390                113         خ

خ. كالا با استفاده از شمول معافیت با تسلیم اظهارنامه خلاف یا اسناد غیرواقعی و یا با ارائه مجوزهای جعلی به گمرک اظهار شود.

نکته: در این بند چندگزینه در استفاده من غیرحق از معافیت گمرکی مطرح است:

اظهار نامه خلاف

اسناد غیرواقعی

مجوزهای جعلی

با این ترتیب هریک از این گزینه ها به تنهایی که موجب گردد، من غير حق از معافیت استفاده شود، برای تلقی قاچاق کفایت می کند.

مفاد احکام قاچاق گمرکی در قانون گمرک :

قانون             ماده             بند

1392               2                پ

پ. اظهار کالا به گمرک با ارائه اسناد و یا مجوزهای جعلی

نکته . دراین مصداق انگیزه ای که سبب می شود کالا با ارائه اسناد و یا مجوزهای جعلی اظهار شود به وضوح و برخلاف مندجات بند خ ماده ۱۱۳ قانون ۱۳۹۰ بیان نشده ولی می تواند هریک از موارد زیر باشد

ترخیص کالا ی غیرمجاز یا ممنوع با ارائه مجوز جعلی.

استفاده از معافیت های گمرکی با تخفیف در حقوق و عوارض ورودی.

گواهی های جعلی مثل: گواهی بهداشت جعلی، گواهی استاندارد جعلی،  گواهی مبدأ جعلی و غیره.

اسناد جعلی مثل: قبض انبار یا ترخیص کالا جعلی، اسناد بانکی جعلی.

جمع بندی. بند «پ» ماده ۲ قانون ۱۳۹۲ ضمن اینکه موضوع بند «خ» ماده ۱۱۳ قانون ۱۳۹۰ پوشش می دهد، به مراتب موارد بیشتری را هم شامل شده و تا حدودی خلاء ناشی از فقدان تکیه گاه قانونی برای پیشگیری را از ارتکاب قاچاق را به اعتبار قید عبارت : «اظهار کالا به گمرک با ارائه اسناد و یا مجوزهای جعلی»، جبران نموده است.

نویسنده : ترخیص کارا بازدید : 261 تاريخ : شنبه 2 تير 1397 ساعت: 11:32
برچسب‌ها :